رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

فروش تخصصی گیربکس صنعتی با ما تجربه کنید

گیربکس صنعتی یک سیستم بسته است که انرژی مکانیکی را به واحد انتقال انتقال می دهد. این سیستم سرعت و گشتاور چرخش را کاهش می دهد. گیربکس های صنعتی با گیربکس های استاندارد متفاوت هستند، زیرا گیربکس های اولی به عمر طولانی، پایدار و ضریب ایمنی برای اکثر درایوها نیاز دارند. برای کنترل سرعت و گشتاور و تبدیل آن به صورت عملکردی، یک گیربکس صنعتی نیروی مکانیکی را به یک ابزار محرک منتقل می کند. برخلاف گیربکس های انبوه، گیربکس های صنعتی می توانند چندین کار را با سرعت های بسیار بالا در مدت زمان طولانی انجام دهند. در اینجا با فروش تخصصی گیربکس صنعتی بیشتر آشنا می شوید.

انواع گیربکس

انواع مختلفی از گیربکس در سراسر جهان تولید می شود. گیربکس ها در چهار نوع کلیدی عرضه می شوند و کاربردهای بسیار متنوعی دارند. که در فروش تخصصی گیربکس صنعتی بسیار اهمیت دارند.

گیربکس های مخروطی

گیربکس مخروطی دارای دندانه های منحنی بر روی سطوح مخروطی شکل در نزدیکی پایین واحد هستند. آنها را می توان برای چرخش شفت های غیر موازی استفاده کرد و طیف وسیعی از کاربردها، از جمله سهام نورد و معدن را دارند.

گیربکس های مخروطی

گیربکس های مخروطی

گیربکس سیاره ای

در فناوری های پیشرفته مانند رباتیک و پرینت سه بعدی، این شکل از گیربکس (گیربکس صنعتی) رایج است. و در فروش تخصصی گیربکس صنعتی بسیار اهمیت دارند. سه چرخ دنده از چهار چرخ دنده سیاره ای یک گیربکس سیاره ای را با یک دنده خورشیدی مرکزی احاطه کرده اند. هر دوی این ها از طریق تجهیزات حلقه بیرونی دندان های داخلی با هم نگه داشته می شوند. این طراحی به طور مشابه قدرت را از طریق چرخ دنده ها پخش می کند و این امکان را برای یک سیستم دنده سیاره ای فراهم می کند تا به گشتاور بالایی در یک منطقه محدود دست یابد. استقامت بالا و دقت دو ویژگی محبوب گیربکس های سیاره ای هستند.

گیربکس سیاره ای

گیربکس سیاره ای

گیربکس کرمی

گیربکس کرمی بیشتر برای کارکردهای سنگین استفاده می شود. این نوع چرخ دنده یک قطر کرم (یا پیچ) پهن را ادغام می کند که دندانه های اطراف چرخ دنده را مشبک می کند. سپس این دستگاه امکان تعیین سرعت چرخش و انتقال گشتاور بالاتر را برای مصرف کننده فراهم می کند. چرخ دنده های حلزونی برای انتقال 90 درجه به علاوه آسانسورها و تسمه نقاله استفاده می شود.

گیربکس کرمی

گیربکس کرمی

گیربکس حلزونی

گیربکس های حلزونی بزرگ هستند و از قدرت کم استفاده می کنند. هنگامی که دو دندان شروع به برخورد می کنند، دندانه های چرخ دنده های مارپیچ در یک انتهای دندان تا زاویه ای نسبت به صفحه دستگاه بسته می شوند و با چرخش کامل دستگاه در تماس باقی می مانند. این طراحی باعث می شود گیربکس صنعتی نرم تر کار کند و زوایای بار بالا را امکان پذیر می کند. گیربکس مارپیچ همچنین می تواند حرکات بین محورهای موازی و راست را بیان کند. همچنین در فروش تخصصی گیربکس صنعتی بسیار فراوان هستند.

گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی

گیربکس ها چگونه کار می کنند؟

همه گیربکس ها به یک شکل کار می کنند. جهت چرخش چرخ دنده ها بسته به جهت ورودی و جهت چرخ دنده ها. برای مثال،   اگر دنده اولیه در جهت عقربه های ساعت بچرخد ، دنده ای که درگیر می شود، خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد. این برای چندین دنده پایین می آید. همان عملیات گیربکس سیاره ای وجود دارد. یک گیربکس سیاره ای از 3 عنصر اصلی تشکیل شده است. چرخ دنده مرکزی خورشید، یک حامل سیاره و یک حلقه (حلقه بیرونی). چرخ دنده های خورشیدی مرکزی در اطراف چرخ دنده های سیاره ای (با همان ابعاد) نصب شده اند. چرخ دنده های سیاره ای توسط چرخ دنده خورشید و حلقه های بیرونی با چرخ دنده سیاره مشبک می شوند. یک سیستم گیربکس از پیکربندی های زیادی شامل ورودی، خروجی و یک جزء ثابت تشکیل شده است. که در فروش تخصصی گیربکس صنعتی اهمیت دارد.

گیربکس ها چگونه کار می کنند؟

گیربکس ها چگونه کار می کنند؟

واما در آخر

پیشرفت های تکنولوژیکی و توسعه گیربکس ها منجر به تولید گیربکس های کارآمدتر و قدرتمندتر (به ویژه گیربکس صنعتی) با هزینه کمتر شده است. گیربکس ها معمولاً برای نظارت بر جهت چرخش و تبدیل گشتاور یا توان بین ورودی ها در برنامه هایی که به سرعت خروجی مطلوب نیاز دارند استفاده می شوند. گیربکس صنعتی در بسیاری از کاربردها، از جمله ماشین ابزار، ماشین آلات ساختمانی، حمل و نقل و هر وسیله ای که نیاز به تغییراتی در گشتاور و سرعت انتقال قدرت حرکت چرخشی دارد، استفاده می شود.

 

محصولات مرتبط:

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی 

گیربکس کرانویل یا شافت بغل 

مقالات مرتبط:

اطلاعات مهم و ضروری درباره انواع موتور گیربکس صنعتی 

گیربکس صنعتی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.