رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تفاوت شیر کشویی زبانه لاستیکی با زبانه فلزی

تفاوت زبانه لاستیکی با زبانه فلزی

امروز می خواهیم در این مقاله به بررسی جامع تفاوت شیر کشویی زبانه لاستیکی با زبانه فلزی بپردازیم. اگر قصد خرید این دو شیر را دارید، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

شیر کشویی چیست

یکی از شیرآلات کاربردی صنعتی شیر کشویی زبانه فلزی و شیر کشویی زبانه لاستیکی بوده که هر دو کاربرد های خاص خود را دارند و برای قطع یا وصل جریان مورد استفاده قرار می گیرند. شیر کشویی استفاده شده به نوع سیال و فشار سیال ارتباط داشته و می توانید بر حسب آن شیر فلکه مناسب را خریداری نمایید. در ادامه به انواع متریال ساخت شیر فلکه کشویی و تفاوت های هر دو می پردازیم.

موارد کاربرد شیر زبانه فلزی

ویژگی های شیر کشویی

شیر کشویی برای فعالیت های ساختمانی، مسکونی، تجاری و صنعتی کاربرد داشته و می ‌تواند برای انتقال سیال در انواع مختلفی مورد استفاده قرار داد. این دستگاه قابلیت مونتاژ داشته و جنس و بدنه آن مطابق با نیاز به کاربر ساخته می شود. نیاز به نیروی قوی یا ماشین آلات صنعتی برای باز و بسته کردن شیر وجود ندارد و می توانید حداکثر تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد از لوله بدون آسیب به اجزای داخلی آن استفاده نمایید.

تفاوت شیر کشویی زبانه لاستیکی با زبانه فلزی

با توجه به این که هدف از طراحی شیر برای قطع و وصل جریان بوده، پس در نتیجه اجزای داخلی شیر، ارتباط مستقیمی با سیال یا آب عبوری دارد. پس دقت به نوع سیال و میزان خورندگی آن اهمیت بالایی داشته و باید شیری با زبانه آلیاژی مناسبی استفاده نمایید. زبانه های فلزی متداول ترین زبانه های مورد استفاده در شیر فلکه کشویی بوده اما در صورت این که سیال مورد نظر خورنده باشد، از شیر فلکه های زبانه لاستیکی استفاده می شود. در نظر داشته باشید اگر درصدی خورندگی شیر فلکه و سیال عبوری بیشتر باشد، از زبانه های استیلی نیز می توانید استفاده نمایید.

علاوه بر زبان‌ه های فلزی و پلاستیکی، می توان از زبانه های اویرینگی، گرافیکی، برنزی و استیلی با توجه به نوع کاربری استفاده نمایید.

میزان تحمل فشار در شیر کشویی زبانه لاستیکی

شیرهای کشویی طبق استانداردهای جهانی در کشور تولید می ‌شود و عموما فشار قابل تحمل شیر فلکه زبانی، فلزی و لاستیکی را در دو حالت 10 اتمسفر و ۱۶ اتمسفر طراحی می کنند. برای اطلاع از جزئیات تفاوت شیر کشویی زبانه لاستیکی با زبانه فلزی  با کارشناسان سایت رادوکو در ارتباط باشید.

شیر استیل

شیر های کشویی آلیاژ فولادی

یکی از بهترین نوع شیر فلکه، شیر کشویی آلیاژ فولاد ای بوده که می توانید با توجه به میزان دما و فشار سیال از آلیاژ های فولادی استفاده نمایید. این شیر کشویی فشار دمای بالایی را تحمل کرده و می توانید برای فعالیت های مختلف از جمله انتقال محصولات نفتی و پتروشیمی انتقال بخار و غیره استفاده نمایید. شیرالات آلیاژ فولادی باید دارای استاندارد های جهانی بوده و به صورت ریخته گری طراحی شود تا مقاومت آن افزایش یابد.

شیر های کشویی آلیاژ استیل

شیر های کشویی آلیاژ استیل مقاومت بیشتری نسبت به آلیاژهای فولادی داشت و به دلیل عدم خوردگی و میزان تحمل فشار خوردگی بالا، از این متریال جهت ساخت شیر استفاده می شود. پس در سیالی که حالت خوردگی وجود دارد، شیر فلکه استیل بهترین گزینه خواهد بود و می توانید برای انواع صنایع داروسازی، غذایی، مواد بهداشتی و غیره مورد استفاده قرار دهید. در نظر داشته باشید شیر کشویی آلیاژ استیل دارای گرید های مختلفی تولید می ‌شود که هر کدام از نظر مقاومت در برابر خوردگی متفاوت هستند.

موارد مهم در زمان خرید شیر کشویی زبانه لاستیکی

شیر کشویی زبانه لاستیکی و فلزی در انواع برند های مختلف ایرانی و خارجی تولید می شود. در زمان خرید حتما برند شیر فلکه دقت نمایید. مورد دومی، دقت به نوع سیال عبوری است. در صورت اینکه سیال مورد نظر حالت خورنده داشته باشد، از شیر فلکه استیلی و اگر نیاز به فشار بیشتری دارید، شیر فلکه فولادی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اگر قصد کسب اطلاع از تفاوت شیر کشویی زبانه لاستیکی با زبانه فلزی داشته یا تمایل به خرید شیر کشویی با توجه به نیاز کاری خود را دارید، برای اطلاع از قیمت شیر فلکه کشویی کلاس ۸۰۰، شیر کشویی اوریون، شیر کلاس ۶۰۰، قیمت شیر کشویی کلاس ۱۵۰، قیمت شیر کشویی کلاس ۱۵۰۰، قیمت شیر کشویی کلاس 300 و غیره به سایت رادوکو مراجعه نمایید. امیدواریم مقاله مورد نظر مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

محصولات مرتبط :

شیر توپی

شیر پروانه ای

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.