رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

راه های تعمیر پمپ آب

راه های تعمیر پمپ آب

یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت تاسیسات، انواع پمپ آب است. برای بررسی راه های تعمیر پمپ آب با ما همراه باشید.

همواره پمپ آب به دلیل کارکرد زیاد، عدم رعایت برخی موارد، عدم نصب صحیح دستگاه، عدم لوله کشی صحیح و غیره دچار ایراد می شود. برای عیب یابی پمپ آب باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. پمپ های خانگی به صورت تک فاز بوده که توان الکتریکی 3 اسب بخاری دارند. همچنین در مجتمع های تجاری و مسکونی از پمپ های سه فاز نیز استفاده می شود. برای عیب یابی پمپ آب باید به مواردی که در ادامه بررسی می کنیم، توجه نمایید.

عیب یابی تخصصی انواع پمپ آب

ساختار پمپ آب

پمپ آب از لحاظ ساختار به دو مدل خودمکش و توربینی تقسیم بندی می شوند. پمپ های دوربینی با توان کمتر از یک اسب بخار تولید شده و دارای پروانه خورشیدی برنجی هستند. چرخش این پروانه ها فشار سیال را بالا می برد اما پمپ های بشقابی دارای محفظه بزرگ و باریک بوده و توان متوسطی دارند .اگر نیاز به استفاده از پمپ های کم صدا تری دارید، پمپ های بشقابی بهترین گزینه خواهد بود.

پمپ های خودمکش ابعاد بزرگ تری نسبت به پمپ های محیطی و بشقابی داشته و با توجه به ساختار موتور مکش قوی تری دارد که می توان در عمق های ۶ تا ۹ متری مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به راه های تعمیر پمپ آب می پردازیم.

عیب یابی

عیب یابی پمپ آب یکی از موارد مهمی است که باید توسط کارشناس یا تعمیرکار متخصص انجام شود. اما با استفاده از روش هایی که در ادامه بررسی می کنیم، می توانید پمپ آب مورد نظر را عیب یابی کرده و یا حداقل دلیل ایراد را تشخیص داده و سریع تر بتوانید پروسه انجام تعمیر را طی کنید.

جهت خرید انواع پمپ آب، تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای تاسیسات واحد های مسکونی، تجاری و صنعتی با سایت رادوکورپ در ارتباط باشید.

کلید اتوماتیک پمپ آب

یکی از موارد مهم در ساختار پمپ آب، کلید اتوماتیک بوده که به صورت مکانیکی یا ست کنترل دیجیتالی طراحی می شوند. در نظر داشته باشید در حالت مکانیکی امکان تنظیم رنج و دیفرانسیل وجود دارد که می‌توانید به صورت دستی تنظیم نمایید.

اگر پمپ شما دچار خاموشی مکرر می شود، در قدم اول نشتی آب در لوله کشی را بررسی نمایید. به عنوان مثال می توانیم به فلش تانک سرویس بهداشتی، خرابی مغزی شیرآلات و غیره اشاره نماییم. همچنین سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار نیز باعث خاموش یا روشن ماندن مداوم پمپ می شود. در آخر نیز می توانیم به هوای داخل منبع تحت فشار اشاره نماییم که در صورت انتقال هوا به داخل پمپ باعث روشن ماندن دائمی دستگاه خواهد شد.

کلیدهای اتوماتیک پمپ آب

سر و صدای بیش از حد

افزایش صدا و لرزش پمپ آب تنها به خرابی دستگاه بستگی داشته و از دلایل شایع در پمپ آب محسوب می شود. گیر کردن براده آهن و موارد دیگر در پروانه قسمت های دیگر باعث افزایش سر و صدای پمپ می شود همچنین اگر در صورت نصب غیر عادی نیز صدای دستگاه افزایش می یابد. پس در قدم اول پمپ آب تراز کرده و سایز لوله مکش با توجه به فشار آن را در نظر داشته باشید. در برخی اوقات برق تأمینی جوابگوی نیاز پمپ نبوده و باعث آسیب رسانی به پمپ می شود. ضربه خوردگی پمپ عدم هواگیری نیز از دلایل مهم در افزایش صدای پمپ محسوب می شود. در ادامه به سایر راه های تعمیر پمپ آب می پردازیم.

کارکرد بدون آب

پمپ آب به دلیل کم آبی دچار ایراد و اشکال می شود. در این موقع اجزای داخلی و پروانه وارد می شود. کار کرد بدون آب باعث از کار افتادن بلبرینگ های تولید آب شده و صدای دستگاه را افزایش می دهد. همچنین کارکرد بدون آب به الکتروموتور دستگاه ایراد و آسیب وارد می کند.

سعی کنید از محافظ مناسبی در پمپ آب استفاده کرده و اگر نیاز به جابجایی و انتقال آن به بخش دیگری است با رعایت قوانین و مقررات پمپ های آب، هیچگونه آسیبی به ساختار و قسمت های داخلی دستگاه وارد نشود. موارد بررسی شده بخشی از راه های تعمیر پمپ آب محسوب می ‌شود اما برای بررسی جزئیات تعمیر یا خرید پمپ آب مناسب به واحد های مسکونی، تجاری و صنعتی با کارشناسان سایت رادوکو در ارتباط باشید. امیدواریم موارد بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مقالات مرتبط

پمپ صنعتی

هزینه تعمیر پمپ آب

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.