رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی

تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی چیست

همیشه در زمان خرید موتور برق با این سوال مواجه می شویم که اصلی ترین تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی چیست؟ همراه ما باشید تا در مورد مزایا و معایب موتور برق بنزینی و دیزلی صحبت کنیم.

کاربرد موتور برق بنزینی و دیزلی چیست؟

موتور برق های دیزلی بیشتر مصارف صنعتی داشته و اگر شرایط کار و فعالیت شما محیط کارخانه ‌ای و کارگاهی در ابعاد بزرگی بوده و می توانید برای تامین برگ آن از موتور برق های دیزلی استفاده نمایید. در صورتی که موتور برق بنزینی مصارف غیر صنعتی داشته و می توانید به صورت موتور های کم صدا برای تامین برق منازل، انواع مغازه و فروشگاه ها استفاده نمایید. گرچه تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی فراوان بوده که در ادامه به صورت مفصل بررسی می کنیم.

ویژگی و تقاوت های موتور برق های بنزینی و دیزلی

ویژگی های و تقاوت های موتور برق های بنزینی و دیزلی

  • وزن دستگاه

یکی از موارد مهم در زمان خرید موتور برق توجه وزن دستگاه است. وزن موتور برق دیزلی و بنزینی با هم متفاوت بوده و با توجه به ساختار موتور برق بنزینی سبک تر از نوع گازوئیلی است و به صورت پرتابل امکان جابجایی آن وجود دارد. در نظر داشته باشید موتور برق های گازوئیلی یا دیزلی با صدا و لرزش بسیاری همراه بوده که نیاز به شاسی و کنترل جهت کاهش صدا دارند. در نتیجه استفاده آن در محیط های خانگی کمی آزاردهنده خواهد بود. گرچه در کنار موتور بعد از شاسی تقویت کننده برای کاهش صدا و لرزش نیز استفاده می کنند.

  • مصرف سوخت

با توجه به گرانی سوخت در کشور توجه به نوع مصرف سوخت دستگاه اهمیت بسیار بالایی دارد. بنزین در مقایسه با انواع سوخت های فسیلی گران بوده و موتور ژنراتورهای بنزینی مصرف بیشتری نسبت به موتورهای دیزلی دارند. اگر از نظر سوخت رسانی بررسی کنیم، با توجه به مکانیزم ساخت موتورهای بنزینی، مصرف بیشتری نسبت به موتور های گازوئیلی همیشه روشن دارند. در ادامه به سایر تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی می پردازیم.

  • میزان کارایی و عمر دستگاه

موتور های دیزلی با توجه به ماهیت ساخت صنعتی آنها دوام بیشتری نسبت به نام بنزینی دارد. موتور های بنزینی با توجه به توان مشخص، فشار بیش از حدی را تحمل می‌کند. در صورتی که موتور های دیزلی فشار قابل تحملی داشته و در نتیجه کمتر دچار ایراد و خرابی می شود. پس اگر از نظر طول عمر بررسی کنیم، نوع گازوئیلی عمر و دوام بیشتری نسبت به نوع بنزینی دارد.

در نظر داشته باشید موتور گازوئیلی یا دیزلی کاربرد بیشتری داشته و ساعت های متعددی بدون توقف فعالیت می کند. در صورتی که موتور های بنزینی اغلب برای قطع شدن برق مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به سایر تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی اشاره می کنیم.

سرویس و تعمیر سیستم

  • سرویس و تعمیر سیستم

با توجه به این که موتور برق ها در شرایط اضطراری به کار می ‌روند، پس سرویس و نگهداری آن ها جهت استفاده در شرایط اضطراری اهمیت بسیاری دارد. بعضی از موتور برق ها به صورت شبانه روزی روشن بوده و موتور دستگاه را نیز باید چند ساعت خاموش کرده تا ایراد های اساسی و سرویس های دوره ای انجام شود. موتور برق دیزلی اجزای ساده تری داشته و گرمای کمتری تولید می کند. همین امر باعث کاهش استهلاک تجهیزات داخلی موتور می شود و هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

می توانید هر شش ماه الی یک سال یک بار موتور برق های دیزلی را تعمیر نمایید اما موتور برق های بنزینی مدت زمان کمترین نیاز به تعمیر و سرویس داشته و باید نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات داخلی دستگاه اقدام نمایید.

نتیجه گیری

در قدم اول نوع کاربری دستگاه را در نظر داشته باشید. مصرف سوخت، وزن دستگاه، توان خروجی، عمر دستگاه و غیره بخشی از موارد مهم در زمان خرید موتور دیزلی و بنزینی است. هر دو نوع دستگاه با توجه به هزینه های سوخت با هم در رقابت هستند اما پیشنهاد می کنیم اگر نیاز به برق در محیط های صنعتی دارید، نوع گازوئیلی را خریداری نمایید. در صورتی که برای محیط های خانگی، انواع مغازه ها نوع بنزینی مقرون به صرفه خواهد بود.

برای مشاهده انواع موتور برق و تجهیزات هر دو نوع دستگاه به سایت رادوکو مراجعه نمایید. بحث امروز ما در مورد تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی بود. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید.

محصولات مرتبط :

قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ولوو

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.