رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

بلوور هواساز چه کاربردی دارد؟

بلوور هواساز

بلوور هواساز یک نوع دمنده هوا است که از آن بیشتر در فاضلاب ها و فرآیند تصفیه آن استفاده می کنند. همچنین از رشد و تکثیر باکتری های آلوده جلوگیری می کنند. دمنده های کانال جانبی یا همان بلوور، بر اساس اصل ضربه کار می کنند. این بدان معنی است که انرژی جنبشی از یک پروانه چرخان به محیط آن منتقل شده و به فشار تبدیل می شود. پروانه مستقیماً روی شفت موتور نصب می شود و همراه با محفظه که دارای شکل خاصی است، کانال جانبی یا ساید چنل را تشکیل می دهد.

هوایی که توسط مکنده ها گرفته شده، در ساید چنل فشرده شده و پس از یک چرخش به مرحله دوم منتقل می شود. در اینجا، قبل از تخلیه مجدداً فشرده می شود. به این ترتیب می توان از یک بلوئر ساید چنل برای تولید خلاء و هوای انفجاری استفاده کرد. قدرت موتور ساید چنل طوری است که حداکثر فشار دیفرانسیل دمنده را تعیین می کند. دو صدا خفه کن نصب شده در سمت ورودی و خروجی آن است و عمل تخلیه کردن را بی صدا انجام می دهد.

هوایی که توسط مکنده ها گرفته شده، در بلوور هواساز فشرده شده و پس از یک چرخش به مرحله دوم منتقل می شود.

هوایی که توسط مکنده ها گرفته شده، در بلوور هواساز فشرده شده و پس از یک چرخش به مرحله دوم منتقل می شود.

 

بررسی عملکرد بلوور هواساز

یک بلوئر هواساز، هوا یا گاز را با چرخاندن یک فن با پره‌ های زیاد از طریق یک تلمبه‌ خانه باریک با سرعت بالا منتقل می‌کند. فشار توسط یک جریان متلاطم در کانال تشدید می شود. با استفاده از این روش، بلوئر ساید چنل  قادر است فشار تفاضلی زیادی بین ورودی و خروجی ایجاد کند.

با افزایش فشار ایجاد شده، بسته به مقاومت سیستم، بار روی درایو افزایش می یابد. با استفاده از این اصل، بلوئر ساید چنل در محدوده ظرفیت زیاد با اختلاف فشار 700 میلی‌ بار یا 70 کیلو پاسکال قرار می گیرد.. این موتور با سایر اجزای مختلف بلوور هواساز مونتاژ می شود. سپر موتور در انتهای درایو قرار دارد و به خوبی عمل پمپ را انجام می دهد. درایو تسمه در این ساید چنل به شکل V وجود دارد.

 

 مشخصات کلی بلوور هواساز

جریان بلوور هواساز یا همان دمنده کانال جانبی با افزایش فشار، کاهش می یابد. توان مورد نیاز در شفت و دمای تخلیه به طور همزمان افزایش می یابد. از این رو، حداکثر عملکرد محدود بلوور به دلیل قدرت موتوری که دارد است و همچنین به خاطر حداکثر دمای تخلیه قابل قبول، این محدودیت وجود دارد. معمولاً موتور، حداکثر فشار و دمای قابل قبول محیط را مشخص می کند. همچنین این امکان را فراهم می کند که فرکانس و عملکرد ساید چنل در وضعیت قابل قبولی باشد و مرتباً آن را کنترل می کند.

 

کنترل سرعت بلوور هواساز چگونه است

مصرف انرژی را می توان با کنترل سرعت بهینه کرد و در قسمتی که ساید چنل بیشترین کارکرد دارد را به میزان قابل توجهی افزایش داد. در بسیاری از کاربردها، وجود فشار تنظیم شده یا جریان متغیر لازم است.

با تنظیم فشار ساده، ظرفیت را می توان با توجه به الزامات تنظیم کرد. یک تابع PID در بسیاری از درایوهای فرکانس یکپارچه شده است. بلوئرهای ساید چنل مستقیم با موتور در ارتباط است و با یک درایو فرکانس کنترل می شوند که مبدل فرکانس نیز نامیده می شود. این امر امکان کنترل فرکانس و ولتاژ را به کمک عواملی چون ورودی که با دست تنظیم می شود یا یک سیستم کنترل کننده خودکار را  فراهم می کند.

همچنین می توان بخش بزرگی از حفاظت موتور را با درایو فرکانس حذف کرد. یک درایو فرکانس با محفظه IP55 یا IP66 نیازی به پوشش ندارد. این مزیت باعث شده که موتور سیستم خنک کننده خود را حفظ کند و در آینده مشکلی برای بلوئر ساید چنل نیاید.

بررسی عملکرد بلوور هواساز

مصرف انرژی را می توان با کنترل سرعت بهینه کرد

 

ویژگی و مزیت بلوور هواساز

برای اطمینان از عملکرد مناسب بلوور هواساز تحت هر شرایطی، مهم است که تمام ویژگی های فرکانس به خوبی کار کند. مثلاً گرمایش ناشی موتورهای بلوئر طی کار کردن مداوم، عملکرد دمنده کانال جانبی یا همان بلوئر ساید چنل را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می دهد. در محدوده مشخصه های فرکانس، شما یک عملکرد ثابت و پایدار خواهید داشت که از گرم شدن و توقف دستگاه جلوگیری می کند.

 

محصولات مرتبط:

روتس بلوئر

پمپ

 

مقالات مرتبط:

مزیت های پمپ هوادهی برای تمامی صنایع کدام است؟

عوامل تعیین کننده در قیمت پمپ هوادهی استخر ماهی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.