رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

بررسی مبدل حرارتی صفحه ای و ویژگی های آن

 مبدل های حرارتی یکی از پر مصرف ترین تجهیزات مکانیکی مورد استفاده در موتورخانه ها هستند که برای جا به جایی حرارت در بین چندین سیال به کار برده می شوند. سیالات دما هایی مختلف در مقایسه با هم دارند. مبدل ها می توانند برای تبادل دمای دو مایع، یا یک سیال مایع و سیال متفاوت دیگری مورد استفاده قرار گیرند. مبدل حرارتی صفحه ای شامل چندین پلیت است که به یک دیگر وصل شده اند. این نوع از مبدل ها در دو مدل جوشی و واشر دار در بازار موجود است.

 مکانیزم عملکرد مبدل حرارتی صفحه ای

مکانیزم عملکرد مبدل حرارتی صفحه ای به این صورت است که چندین صفحه که دارای ضخامت های بسیار کمی هستند به صورت متوالی در کنار یک دیگر قرار گرفته اند و در بین آن ها یک فضای خالی وجود دارد. یک لوله حاوی جریان سیال سرد است و لوله دیگر برای سیال گرم در نظر گرفته شده است. این لوله ها به صورت یکی در میان به صفحه ها متصل شده اند. در این حالت، انتقال حرارت از طریق لوله ها انجام می شود.

مکانیزم عملکرد مبدل حرارتی صفحه ای

مکانیزم عملکرد مبدل حرارتی صفحه ای

 اجزای مبدل حرارتی صفحه ای

شماره اجزای مبدل حرارتی صفحه ای
1 صفحه انتهایی
2 میله راهنمای پایینی
3 مهره
4 واشر فاصله انداز
5 پیچ ها
6 صفحه ها
7 بلبرینگ
8 میله راهنمای بالایی
9 بوش گلویی
10 صفحه ابتدایی

 

لیست قیمت مبدل حرارتی صفحه ای

شماره نوع قیمت
1 مبدل حرارتی صفحه ای Danfoss لطفا تماس حاصل فرمایید
2 مبدل حرارتی صفحه ای کائوری لطفا تماس حاصل فرمایید
3 مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو لطفا تماس حاصل فرمایید
4 مبدل حرارتی صفحه ای کومر لطفا تماس حاصل فرمایید
5 مبدل حرارتی صفحه ای تویو TOYO لطفا تماس حاصل فرمایید
6 مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال لطفا تماس حاصل فرمایید

 

برندهای موجود مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل های حرارتی صفحه ای در بازار دارای برندهای بسیار متنوعی است. از جمله این برند ها می توان به مبدل های حرارتی صفحه ای آلفاوال، تویو، کومر، هپاکو،کائوری و دانفوس اشاره کرد. برای مثال؛ دو برند از میان این برند های موجود در بازار را بررسی می کنیم. مبدل حرارتی صفحه ای از برند کائوری یک مبدل حرارتی است که دارای ضریب عملکرد بسیار بالا است که می تواند آب گرم بهداشتی را بدون اتلاف انرژی برای کاربر فراهم کند. مبدل حرارتی صفحه ای در برند هپاکو جایگزین بسیار مناسبی برای منابع دوجداره و منابعی که دارای کویل هستند، در موتورخانه و صنایع مختلف است. این مبدل ها برای  تبادل حرارت به کار می روند.

مدل های مختلف مبدل های حرارتی

مدل های مختلف مبدل های حرارتی

 کاربرد مبدل های حرارتی‌صفحه ای

مبدل های حرارتی کاربرد های فراوانی دارند و در زمینه های مختلف صنعتی به کار گرفته می شوند. مبدل حرارتی صفحه ای در تولید کردن برق در نیروگاه های مربوط به کارخانجات صنایع غذایی و کارخانجات تولید کننده انواع نوشیدنی به کار می رود. این نوع از مبدل ها در پالایشگاه های مواد نفتی و گازی و تمامی پتروشیمی ها استفاده می شوند. مبدل های حرارتی صفحه ای در صنایع داروسازی و پزشکی و همچنین در تاسیسات  و تجهیزات گرمایشی، انواع تهویه در سردخانه ها و استخرهای شنا مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع برندهای موجود در بازار

انواع برندهای موجود در بازار

در هنگام نصب باید به نکات زیر توجه کرد

به منظور استفاده کردن به صورت کامل از راندمان یک مبدل حرارتی صفحه ای بهتر است آن را  به شکل ایستاده نصب کنید. در هنگام  نصب، استفاده کردن از دو فیلتر با صافی هایی از جنس استنلس استیل ضروری است. سعی شود ضد رسوب های مغناطیسی برای  مبدل حرارتی‌صفحه ای نصب نشود.  نصب شیر فلکه و مهره ماسوره برای انجام سرویس و اسید شویی ضروری است. برای این که از برگشت آب جلوگیری شود، الزامی است که در مسیر آب، یک شیر یک طرفه نصب شود.

نحوه انتخاب صحیح مبدل حرارتی

برای انتخاب صحیح یک مبدل‌حرارتی صفحه ای، بهتر است که به میزان راندمانی که از یک مبدل نیاز داریم توجه کنیم. با مقایسه برند ها و هزینه های مبدل های مختلف می توانیم بهترین نوع را انتخاب کنیم. در زمان انتخاب باید به کاربرد این مبدل ها توجه کنیم و سعی کنیم مدلی را انتخاب کنیم که متناسب با نیاز های ما باشد.

 

محصولات مرتبط: 

کنترلر هانتر

فن گلخانه

مقالات مرتبط:

سیم پیچ الکتروموتور از یک طراحی ساده تا عملکردی پیچیده

انواع مبدل حرارتی صفحه ای

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.