رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

فلنج چیست و چه کاربردی دارد

فلنج یکی از قطعات آلیاژی فولادی بوده که برای اتصال انواع لوله و سایر متریال ها به کار می رود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول با ما همراه باشید.

انواع فلنج از نظر روش های ساخت

فلنج ها به دو روش اساسی ساخته می شود که می توانیم به روش پرس و روش ریخته گری اشاره نماییم. در روش پرس، قطعه فولادی را وارد کوره داغی می کنند. پس از نرم شدن، با استفاده از دستگاه پرس شکل گیری شده و به شکل فلنج طراحی می ‌شود که باید طبق استاندارد های ابعاد جهانی باشد.

فلنج از نظر روش های ساخت

در روش ریخته گری، آلیاژ فولاد ای را مذاب کرد و بر اساس نوع فلنج، در قالب استانداردی گفته می ‌شود که پس از سرد شدن آن از قالب خارج کرده و به شکل فلنج می توانید مورد استفاده قرار دهید. هر یک از انواع فلنج ها دارای قیمت خاصی بوده که برای کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید آب بندی فلنج ها اهمیت بالایی دارد که باید مقاومت آن در محیط های ناهموار و ناصاف افزایش یابد.

انواع فلنج از نظر کاربرد

  • فلنج های ساده

یکی از انواع متداول فلنج‌ ها، فلنج سطح صاف بوده که جهت اتصال شیرها و اتصالات چدن به کار می رود. نشتی در این نوع اتصالات اهمیت بالایی نداشته و معمولاً در در صنایعی کاربرد دارند که فشار زیادی به سیال مورد نظر وارد نمی شود. فلنج های سطح ساده یکی از ارزان ترین فلنج های بازار است.

  • فلنج های نر و ماده

فلنج های نر و ماده از مقاومت بیشتری نسبت به فلنج های سطح صاف برخوردار بوده و به شکل نر و ماده جهت اتصال به همدیگر طراحی می شود. یکی از اتصالات دارای حالت مادگی و یکی دیگر حالت نری بوده که در عمق فرو رفته و بیشتر در صنایع آبرسانی، نفت و گاز و پتروشیمی به کار می رود.

  • فلنج گردن جوشی

فلنج های گردن جوشی یا به عبارت دیگر گلودار جوشی یکی از معروف ترین نوع اتصالات فلنج بوده که باید به وسیله جوشکاری به گردن لوله متصل شود. این نوع اتصال برای کاربرد هایی که نیاز به دمای زیر صفر و فشار بالا دارند، مورد استفاده قرار گرفته و به شکل مخروطی و با شیب ملایم به لوله یا اتصالات مورد نظر نصب می شود.

جهت مشاهده انواع تجهیزات صنعتی مانند انواع ژنراتور های دیزلی، ژنراتور های بنزینی، انواع فلنج ها و غیره می توانید به سایت رادوکو مراجعه نمایید. برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت محصولات با کارشناسان سایت رادوکو در ارتباط باشید.

  • فلنج دنده ای

فلنج دنده ای با نام فلنج رزوه ای نیز شناخته می شود که می توانید برای کاربرد های مشخصی مورد استفاده قرار دهید. درون این فلنج ها رزوه کاری انجام می شود و بدون عملیات جوشکاری می توانید از فلنج های رزوه های برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار دهید. این فلنج ها برای دمای بالاتر مناسب است و هیچ گونه آسیبی به قطعه مورد نظر وارد نمی شود.

  • فلنج روکار

یکی دیگر از انواع تجهیزات اتصالی، فلنج روکار بوده که می توانید در فشار های بالای ۱۵۰ الی ۳۰۰ مورد استفاده قرار دهید. جوش داخلی این فلنج ها حالت دندان دار بود و مقاومت بیشتری در برابر فشار داخلی دارد. اگر قصد استفاده از انواع فلنج روکار و سایر تجهیزات اتصالی دارید، جهت اطلاع از جزئیات تخصصی هر قطعه با کارشناسان متخصص شرکت رادوکو تماس حاصل نمایید. امکان ثبت سفارش یا خرید با نازلترین قیمت در مجموعه رادوکو وجود دارد.

انواع فلنج از نظر کاربرد

جمع بندی

فلنج ها در صنعت کاربرد بسیاری دارد و اگر تا به حال در صنایع نفت و گاز فعالیت کرده باشید، با انواع فلنج آشنا شده اید اما به غیر از صنایع نفت و گاز، در تجهیزات بیمارستانی، تولید انواع متریال های فلزی، اتصال دکل های مخابراتی، ساخت محفظه های خلاء، انتقال سیالات، تجهیزات آتش نشانی و تجهیزات هسته ‌ای می توانید انواع کاربرد های فلنج را مشاهده نمایید.

در نظر داشته باشید کاربرد فلنج ها محدود به موارد اشاره شده در طول متن نبوده و در صنایع دیگری نیز می توانید مورد استفاده قرار دهید. جهت اطلاع از انواع تجهیزات صنعتی، انواع فلنج ها، انواع موتور برق دیزلی و ژنراتور های تخصصی به فروشگاه مجموعه رادوکو مراجعه نمایید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.