رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

معرفی کامل الکتروموتور سه فاز پوسته چدن به علاوه انواع آن

الکتروموتور ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها، الکتروموتور سه‌فاز می باشد. الکتروموتورهای سه فاز از نظر جنس انواع گوناگونی دارند؛ مثلا الکتروموتور سه فاز پوسته چدن و پوسته آلومینیوم که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و همچنین  از میان این دو الکتروموتور هر کدام، عملکردی متفاوت دارند. در ادامه متن در مورد کاربرد الکتروموتور سه فاز با جنس چدن بیشتر صحبت خواهیم کرد، پس برای تکمیل اطلاعات خود در این زمینه، با ادامه همراه ما باشید‌.

معرفی الکتروموتور سه فاز پوسته چدن

همانطور که گفتیم؛ الکتروموتور ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از جنس گوناگونی برخوردار هستند که یکی از آن ها الکتروموتور سه‌فاز از جنس چدن می باشد. این نوع الکتروموتور را در صنعت برای کار های سنگین انتخاب می کنند، چون همانند ضربه گیر عمل می کند. همچنین الکتروموتور چدن حداکثر نیرو و توان را برای جلوگیری از شکستن پایه دارد. اما از الکتروموتور سه‌فاز پوسته چدن نمی توان برای مکان های گرم استفاده کرد چون نسبت به آلومینیوم دیرتر خنک می شود. الکتروموتور چدن با نیرو و توان کاری ۲.۲ کیلووات هم در بازار موجود می باشد. الکتروموتور چدن سه فاز بر عکس آلومینیوم برای توان های بالا بیشتر کاربرد دارد.

معرفی مشخصات الکتروموتور سه فاز از جنس چدن

الکتروموتور سه‌فاز پوسته چدن از ترکیب چدن برخوردار است؛ در واقع چدن نوعی آلیاژ فولادی می باشد که از ترکیب عناصری همچون کربن، سیلیسیم و آهن بهره مند می باشد. وجود کربن در آلیاژ چدن موجب شده که چدن از خواص و ویژگی های زیادی بهره مند شود. مشخصات عملکرد الکتروموتور چدن سه فاز شامل موارد زیر است:

  1. مقاومت بالا برای جلوگیری از سایش جسم
  2. تغییر شکل سخت و دشوار
  3. نقطه ذوب پایین
  4. ترد و شکننده

هر آنچه که باید در مورد الکتروموتور سه فاز بدانیم

هر آنچه که باید در مورد الکتروموتور سه‌فاز بدانیم

انواع الکتروموتور سه فاز

الکتروموتور سه‌فاز همانند دیگر تجهیزات صنعتی، انواع و مدل های گوناگونی دارد. مثلا بر اساس دور، الکتروموتور سه فاز پوسته چدن را به گروه های زیر تقسیم می کنند.

  1. ۷۰۰ دور
  2. ۱۰۰۰ دور
  3. ۱۴۰۰ دور
  4. ۳۰۰۰ دور

از لحاظ جنس و پوسته بدنه هم به دو گروه زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. پوسته چدن
  2. پوسته آلومینیوم

کاربرد الکتروموتور سه فاز پوسته چدن

به طور کلی، کاربرد این وسیله بیشتر در اجسام با توان بالا می باشد و میزان استفاده از آن در سطوحی با توان پایین خیلی کمتر است. از آن جایی که آلیاژ فلز قوی است و در چدن هم وجود دارد، پس الکتروموتور سه‌فاز چدن را در مکان هایی که فشار زیاد است استفاده می کنند‌.

کاربرد الکتروموتور سه فاز در صنایع گوناگون

کاربرد الکتروموتور سه‌فاز در صنایع گوناگون

برند های سازنده محصول

از جمله برند هایی که الکتروموتور سه فاز پوسته چدن را تولید می کنند می توان به شرکت معروف چینی گوانگلو اشاره کرد. این برند تا به امروز طرفداران زیادی را از نقاط مختلف جهان جذب کرده است. برند گوانگلو یکی از بزرگ ترین برند های تولید کننده الکتروموتور سه فاز چدن است.

شرکت هاربین یکی دیگر از کارخانه های تولید کننده ماشین های الکتریکی است؛ این شرکت هم متعلق به کشور چین می باشد که تجهیزات گوناگون و کارآمدی را تولید می کند.

قیمت الکتروموتور سه فاز پوسته چدنقیمت الکتروموتور سه‌فاز پوسته چدن

لیست قیمت

اسم محصول نوع محصول قیمت محصول
الکتروموتور سه فاز 0.۱۸ کیلووات ۱ میلیون و پانصد و چهل هزار تومان/

۱۵۴۰۰۰۰ تومان

الکتروموتور سه فاز ۰.۲۵ کیلووات با ۰.۳۳ اسب بخار ۱ میلیون و سیصد و هشتاد هزار تومان/ ۱۳۸۰۰۰۰ تومان
الکتروموتور سه فاز ۰.۳۸ کیلووات با ۰.۵ اسب بخار یک میلیون و ششصد و شصت هزار تومان/ ۱۶۶۰۰۰۰تومان
الکتروموتور سه فاز ۰.۵۵ کیلووات با ۰.۷۵ اسب بخار یک میلیون و هفتصد و ده هزار تومان/ ۱۷۱۰۰۰۰ تومان

 

سخن پایانی

الکتروموتور سه‌فاز پوسته چدن به نوعی از الکتروموتور گفته می شود که تولید نیروی مکانیکی را بر عهده دارد‌. این دستگاه از سه نوع فاز برخوردار است. ضمنا به الکتروموتور سه‌فاز، ماشین الکتریکی هم گفته می شود. الکتروموتور ها از نسبت دور و توان بالایی برخوردار می باشند. همچنین از میزان گشتاور و سرعت بالایی هم بهره مند هستند. برند های مختلفی در جهان به تولید الکتروموتور روی آوردند، مثل شرکت گوانگلو که یک شرکت چینی پر طرفدار می باشد.

الکتروموتور سه فاز پوسته چدن

الکتروموتور سه‌فاز پوسته چدن

 

محصولات مرتبط: 

الکتروموتور ضد انفجار

الکتروموتور صنعتی

مقالات مرتبط:

پمپ طبقاتی، بهترین راه برای انتقال سیال

دلیل خراب شدن الکتروموتور چه عواملی است؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.