رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

موارد قابل توجه در تعمیر پمپ تزریقی در نمایندگی معتبر

پمپ تزریقی ، از تجهیزات مهم صنعتی است که در صنایع بزرگ بسیار کاربرد دارد. از این جهت فرایند تعمیر پمپ تزریقی در نمایندگی معتبر نیز اهمیت بالایی دارد. برای تعمیر این پمپ ها، ابتدا باید آن ها را عیب یابی کنید. به همین منظور، قطعات حیاتی این پمپ ها را در دوره های زمانی مشخص بررسی کنید.

تعمیر پمپ تزریقی در نمایندگی معتبر

تعمیر پمپ تزریقی در نمایندگی معتبر

عوامل موثر بر تعمیر پمپ تزریقی و عیب یابی انواع آن ها

تغییر کورس، از شاخصه های اصلی تشخیص پمپ های تزریقی از سایر پمپ ها است. تغییر کورس در این نوع پمپ ها، می تواند دبی را تا حد چشمگیری تغییر دهد. از این جهت نخستین عامل موثر بر تعمیر پمپ تزریقی در نمایندگی معتبر، کورس رفت و برگشت آن است. البته تغییر فرکانس تزریق نیز با تغییر دبی همراه است. از دیگر عوامل موثر بر تعمیر اصولی و صحیح دوزینگ پمپ ها، شناخت انواع آن ها است. دوزینگ پمپ ها را با توجه به کاربرد و قطعات اصلی، می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. از این جهت آسیب وارده به آن ها متفاوت است و نحوه عیب یابی نیز تغییر می کند.

ایراداتی که در عملکرد دوزینگ پمپ دیافراگمی به چشم می خورند

اگر با خرابی دوزینگ پمپ دیافراگمی مواجه شدید، به سراغ قطعه دیافراگم بروید. این قطعه به دلیل ارتباط مستقیم با سیالات و تغییر شکل مداوم، دچار اصطکاک می شود. سایش این قطعه، عملکرد کلی پمپ را دچار اختلال می کند. تنها راهکار تعمیر پمپ تزریقی دیافراگمی، تعویض قطعه دیافراگم است. در صورتی که این قطعه دچار سایش نشده باشد، خرابی پمپ به قطعات دیگر مربوط می شود. قطعاتی نظیر محفظه، شیر های ورودی و خروجی، پلانجر و میل لنگ باید به طور مداوم بررسی شوند. بازبینی این قطعات در بازه های زمانی مشخص، احتمال خرابی را کاهش می دهد.

 

افزایش طول عمر دوزینگ پمپ پیستونی با بررسی قطعات آن

جمله پیشگیری بهتر از درمان است، مصداق بارزی بر بررسی مداوم قطعات دوزینگ پمپ پیستونی خواهد بود. به همین دلیل تنها راهکار افزایش طول عمر این مدل پمپ، بررسی قطعات در دوره های زمانی مشخص است. از جمله قطعات مهم در این مدل پمپ می توان به پیستون، سیلندر، آب بندی و … اشاره کرد.آسیب هر کدام از این اجزا، موجب کاهش طول عمر مترینگ پمپ پیستونی می شود. البته در برخی موارد ممکن است که شیر های ورودی و خروجی میل لنگ آسیب ببیند. توجه داشته باشید که این مدل پمپ، فشاری حداکثر معادل 2000 بار ایجاد می کند. از این جهت یکی از روش های تعمیر پمپ تزریقی پیستونی، تنظیم دقیق کورس آن است.

مقایسه دوزینگ پمپ های پریستالتیک و سلونوئیدی و عیب یابی آن ها

یکی دیگر از انواع دوزینگ پمپ ها، مترینگ پمپ پریستالتیک است. بیشتر فعالیت این پمپ در محدوده الاستومر خلاصه می شود. از این جهت این قطعه بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد و باید هر چند وقت یک بار عوض شود. در این مدل پمپ، شلنگ نیز به صورت متداول خراب می شود. آسیب شلنگ مربوط به سفت شدن یا ترک خوردن آن است. پمپ سلونوئیدی نیز در دسته بندی دوزینگ پمپ ها قرار می گیرد.در این پمپ ها بیشتر شاهد خرابی در قسمت دیافراگم و آب بند هستیم. این دو قطعه به طور مستقیم با سیالات در ارتباط هستند و به مرور زمان فرسوده می شوند. البته الکترومغناطیس این پمپ نیز به دلیل ایجاد گرمای زیاد، خاصیت مغناطیسی خود را از دست می دهد. از این جهت نخستین گام برای تعمیر پمپ تزریقی سلونوئیدی و پریستالتیک، بازدید دوره ای قطعات آن ها است.

تجهیزات جانبی مهم که در تعمیر پمپ تزریقی در نمایندگی معتبر کاربرد دارند

تجهیزات جانبی، از دیگر عوامل موثر بر تعمیر صحیح دوزینگ پمپ ها هستند. از این جهت هنگام تعمیر این پمپ ها حتما تجهیزات جانبی آن ها را نیز بررسی کنید. همچنین به همراه داشتن برخی از تجهیزات جانبی برای تعمیر پمپ ها ضروری است. شیر های ایمنی، نخستین تجهیزات مهم برای افزایش طول عمر دوزینگ پمپ ها هستند. علاوه بر این، استفاده از صافی ها، تعدیل کننده پالس جریان و ستون کالیبراسیون را در فرایند تعمیر، فراموش نکنید.

نتیجه گیری

تعمیر پمپ تزریقی در نمایندگی معتبر از مهم ترین فرایند های صنعتی است. دوزینگ پمپ ها اصولا دارای دبی پایینی هستند. از این جهت بسیاری از اختلالات این پمپ ها مربوط به دبی آن ها است. علاوه بر این ممکن است که برخی از قطعات پمپ ها در طول زمان آسیب ببیند. در این شرایط، تعویض قطعات آسیب دیده تنها راه تعمیر این پمپ ها است. جهت خریداری انواع قطعه های صنعتی برای تعمیر پمپ ها، می توانید به وبسایت رادوکو مراجعه کنید. رادوکو، برترین وارد کننده تجهیزات صنعتی در ایران است.

 

محصولات مرتبط:

تعمیردوزینگ پمپ

تعمیر پمپ کف کش و لجن کش همراه با ضمانت

مقالات مرتبط:

دوزینگ پمپ دیافراگمی چیست و چگونه کار می کند؟

3 نکته اصلی برای انجام تعمیر پمپ آب و جلوگیری از توقف سیستم انتقال سیالات

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.