رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

مشخصات فنی انواع گیربکس کوچک صنعتی

گیربکس کوچک صنعتی وظیفه انتقال انرژی از محل تولید به محل مصرف نیرو را دارند. در دنیای مکانیک، همیشه چرخ دنده ها یکی از ضروری ترین و مهم ترین اجزاء به شمار می روند. آن ها به دلیل کاربردهای فراوانی که دارند، در دستگاه های صنعتی زیادی استفاده می شوند. امکان دارد جهت استفاده بهینه تر از انرژی دریافتی ویژگی های مانند گشتاور، سرعت یک چرخ دنده و … تغییر نماید.

نحوه کار گیربکس کوچک صنعتی

گیربکس ها از موادی با استقامت بالا مانند آهن و آلومینیوم تولید می شوند و می توان گفت که هدف اصلی آن ها بالا بردن سرعت گشتاور می باشد. در یک سمت چرخ دنده یک هیدرولیک یا موتور الکتریکی متصل می باشد و در انتهای آن انرژی وارده به گشتاور سبب حرکتی با سرعت کم می شود.

گیربکس کوچک صنعتی می تواند چندین فعالیت را با سرعت های بسیار زیاد در بازه زمانی طولانی مدیریت نماید.

تست بار گیربکس

تست بار گیربکس

در چه صنایعی از گیربکس استفاده می شود؟

  • صنعت کاغذ: در این صنعت نیاز به گیربکس هایی از جنس آلیاژهای فولاد، چدن و آلومینیوم می باشد.
  • صنعت سیمان: در این صنعت نیاز به گیربکس کوچک صنعتی با گشتاور زیاد می باشد. از چرخ دنده شفت موازی و مارپیچ مخروطی که کارایی چون کاهش سرعت، تقویت موتور و … را داراست، استفاده می شود.
  • صنعت قند: در این صنعت که یکی از صنایع مهم می باشد از گیربکس هایی چون مارپیچ و سیاره ای بهره می جویند.
  • صنعت فولاد: در این صنعت گیربکس های پینیون، سیاره ای و … کاربرد دارد.

گیربکس سیاره ای در صنعت شکر

گیربکس سیاره ای در صنعت شکر

انواع گیربکس کوچک صنعتی

در ذیل نگاهی به مهم ترین گیربکس ها می اندازیم که در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارند.

  1. گیربکس حلزونی:این مدل  نیاز به فضای کمی دارد و بیشتر در کارهای سنگین مانند صنایع تولید لاستیک، سیمان، پلاستیک و … کاربرد دارد.
  2. گیربکس مارپیچ کواکسیال: این تیپ را می توان در فعالیت های سبک، به عنوان بهترین گزینه گیربکس کوچک صنعتی مارپیچ کواکسیال در نظر گرفت. چرا که کارایی خطوط و کیفیت این نوع از گیربکس ها شناخته شده است. این نوع از چرخ دنده ها برای بهینه سازی نسبت های بار و انتقال طراحی، براساس استاندارد بسیار دقیق تولید شده اند.
  3. گیربکس مارپیچ اریب: این نوع گیربکس کوچک صنعتی، دارای تعدادی دندانه های منحنی می باشد که بر روی سطح مخروطی شکل نزدیک به لبه یونیت قرار دارند. از این چرخ دنده برای تولید حرکت چرخشی بین شفت های غیر موازی استفاده می کنند. این نوع از گیربکس ها اغلب در صنعت معادن کارایی دارند. این مدل دارای شکلی سفت و منسجم می باشد و همین قابلیت موجب شده تا از آن ها در بارهای سنگین استفاده شود. این نوع گیربکس کوچک صنعتی به نسبت کارایی که دارد دارای قیمتی مناسب است.
  4. چرخ دنده کرم: تغذیه ماشین آلات سنگین به واسطه گیربکس کاهنده کرم انجام می شوند؛ از آن ها برای کاهش سرعت محورهای غیر متقاطع بهره می جویند. چرخ دنده های کرم یا پیچ با دندانه های لبه بیرونی، به جهت کارایی پیچی ​​شکلی که دارند، سبب چرخش چرخ ها به همان شکل می گردد.
  5. گیربکس کوچک صنعتی سیاره ای: این مدل دارای دقت، مقاومت و کارایی متفاوتی بوده که از آن به عنوان بهترین گزینه خرید یاد می کنند. این نوع از چرخ دنده ها باعث افزایش عمر دستگاه ها می شوند و از طرفی سبب بهبود کارایی می گردند.گیربکس‌های سیاره‌ای در یک نوع توپر و توخالی ساخته می شوند که با انواع گزینه‌های نصب از جمله شفت، پایه یا فلنج ارائه می گردند.

راهنمای خرید یک گیربکس با کیفیت

راهنمای خرید یک گیربکس با کیفیت

سخن پایانی

وقتی که می خواهیم یک گیربکس کوچک صنعتی را خریداری نماییم، می بایست به دو فاکتور مهم طراحی و اندازه آن دقت کنیم. بنابراین لازم است، قبل از خرید، گیربکس ها را بررسی کرده و سپس اقدام به تهیه آن از فروشگاه های معتبر نمایید. مجموعه ما با نام تجاری رادوکو یکی از معتبر ترین شرکت هایی می باشد که در زمینه تامین، تجهیز و مشاوره به صنایع کوچک و بزرگ در بخش های مختلف صنعتی فعالیت دارد. ضمنا مجموعه ما در زمینه ی ژنراتورها، ابزارآلات دقیق، گیربکس های صنعتی، الکتروموتورهای صنعتی با برندهای خارجی و داخلی معتبر همکاری می کند.

 

محصولات مرتبط:

الکتروموتور صنعتی

الکتروموتور 

گیربکس سایکلو

گیربکس خورشیدی

مقالات مرتبط:

اهمیت گیربکس ژنراتورهای دیزل در صنعت

مهم ترین ویژگی های گیربکس اتوماتیک و تفاوت آن با نمونه های دستی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.