رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

مهم ترین ویژگی های دیزل ژنراتور تهران

دیزل ژنراتور تهران

دیزل ژنراتور تهران نسل جدید موتور برق های اضطراری است. این دیزل ها از گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کنند. با خرید دیزل ژنراتور ها، دیگر نگران قطعی برق نباشید. این دیزل ها می توانند با تولید انرژی الکتریکی، برق یک مجموعه صنعتی و خط تولید آن را فراهم کنند. به همین دلیل اهمیت ویژه ای در صنایع پتروشیمی، کشتیرانی و … دارند.

دیزل ژنراتور ها و نسل جدید برق اضطراری

دیزل ژنراتور تهران دستگاهی منحصر به فرد برای تولید برق اضطراری است. این دستگاه با عنوان موتور برق یا ژنراتور دیزلی نیز شناخته می شود. ديزل ژنراتور با توجه به اصل پایستگی انرژی فعالیت می کند. بدین ترتیب از یک موتور دیزلی به منظور چرخاندن ژنراتور استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، با استفاده از یک آلترناتور، انرژی الکتریکی تولید می کند. به بیانی ساده تر می توان گفت که وظیفه دیزل ژنراتور ها، تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی است.

ضرورت استفاده از دیزل ژنراتور ها و کاربرد آن ها

کاربرد اصلی دیزل ژنراتور تهران، تامین برق اضطراری است. به همین دلیل در تمامی بیمارستان ها، ساختمان های تجاری و مسکونی، ادارات و … از دیزل ژنراتور استفاده می شود. این ژنراتور ها اصلی ترین اجزا در صنایع تولیدی و فرودگاه ها هستند. دلیل این امر، این است که قطعی برق خسارات زیادی را در صنایع ایجاد می کند.

به همین دلیل با استفاده از دیزل ژنراتور ها می توان برق اضطراری برای خط تولید را ایجاد کرد. در محیط های فاقد انرژی برق نیز استفاده از دیزل ژنراتور ها ضرورت می یابد. خطوط انتقال گاز و استخراج معادن، از جمله این مناطق هستند. در این محیط ها برای تامین برق مورد نیاز، از ژنراتور های دیزلی استفاده می شود.

برتری های ژنراتور دیزلی تهران
برتری های ژنراتور دیزلی تهران

دلایلی که شما را برای خریداری دیزل ژنراتور تهران ترغیب می کنند

از دلایل محبوب دیزل ژنراتور ها، مزایای چشمگیر آن ها است. مصرف سوخت این موتور برق ها نسبت به موتور های بنزینی بسیار کمتر است. این امر علاوه بر صرفه جویی در انرژی، هزینه های سوخت را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. استهلاک دیزل ژنراتور ها بسیار کم است. به همین دلیل قطعات آن کمتر در معرض سایش قرار می گیرند. این امر طول عمر ژنراتور را افزایش خواهد داد. کارایی بهتر و قیمت مقرون به صرفه، از دیگر مزایا دیزل ژنراتور ها هستند.

نحوه عملکرد دیزل ژنراتور ها و مراحل آن

دیزل ژنراتور ها با انجام چهار مرحله، برق اضطراری تولید می کنند. نخستین مرحله با عنوان مرحله مکش شناخته می شود. در این مرحله شیر ورودی باز شده و هوا به داخل سیلندر کشیده می شود. در مرحله تراکم، هوای درون سیلندر بسیار داغ شده و متراکم خواهد شد. در مرحله بعدی که احتراق نام دارد، سوخت کافی به هوای درون سیلندر اضافه می شود.

هوای داغ و فشرده درون سیلندر، پیستون را به سمت پایین هدایت می کند. مرحله نهایی با عنوان مرحله تخلیه شناخته می شود. در این مرحله پیستون به سمت بالا حرکت خواهد کرد و شیر تخلیه باز می شود. سرانجام گاز ها خارج می شوند و چرخه ادامه پیدا می کند.

قسمت های مختلف موتور برق دیزلی
قسمت های مختلف موتور برق دیزلی

اجزای اصلی در ساختار دیزل ژنراتور و وظایف آن ها

دیزل ژنراتور تهران از ۹ بخش اصلی تشکیل شده است. هماهنگی این ۹ بخش، موجب عملکرد ژنراتور می شود. موتور را می توان اصلی ترین بخش دیزل ژنراتور ها دانست. موتور ژنراتور، توانایی بالایی در تولید انرژی الکتریکی دارد. از دیگر بخش های حیاتی می توان به سیستم سوخت دیزل ژنراتور اشاره کرد. سیستم سوخت از یک مخزن گازوئیل، لوله، پمپ، فیلتر و … تشکیل می شود. مخزن دیزل ژنراتور می تواند به مدت ۸ ساعت، حجم زیادی گازوئیل را در خود نگه دارد. در ادامه با سایر بخش های موتور برق آشنا می شوید.

آلترناتور جذاب ترین بخش دیزل ها

مهم ترین وظیفه تولید برق در دیزل ژنراتور ها، بر عهده آلترناتور است. آلترناتور از دو قطعه به نام های روتور و استاتور تشکیل می شود. این دو قطعه با ایجاد یک جریان مغناطیسی قوی، موجب چرخش موتور می شوند. در نتیجه چرخش موتور، انرژی مکانیکی تولید خواهد شد. در نهایت انرژی مکانیکی تولید شده به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و برق تولید خواهد شد.

قسمت های مهم ديزل‌ژنراتور
قسمت های مهم ديزل ژنراتور

رگولاتور ولتاژ و سیستم خنک کاری

رگولاتور ولتاژ را پیچیده ترین بخش دیزل ژنراتور تهران می دانند. با این حال رگولاتور ولتاژ بخش اعظمی از تولید برق را بر عهده دارد. وظیفه این بخش، تنظیم کردن ولتاژ خروجی است. به همین ترتیب برق تولید شده با یک ولتاژ استاندارد در سیستم جریان می یابد.

سیستم خنک کننده بخش دیگر دیزل ژنراتور است. این سیستم گرما تولید شده توسط موتور و آلترناتور را جذب کرده و در هوا پخش می کند. لازم به ذکر است که جذب گرما توسط مایع خنک کننده مخصوص انجام می گیرد. همچنین خنک کردن موتور کارایی دیزل ژنراتور را بهبود می بخشد.

دیزل ژنراتور تهران
دیزل ژنراتور تهران

عملکرد سیستم روغن کاری و راه اندازی

سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور تهران، وظیفه روغن کاری موتور را بر عهده دارد. این فرایند توسط اتصال مخزن روغن به موتور، انجام می گیرد. از دیگر بخش های دیزل ژنراتور، سیستم راه اندازی آن خواهد بود. این سیستم در واقع یک موتور الکتریکی بسیار کوچک است که به موتور اصلی وصل می شوند. موتور الکتریکی کوچک انرژی را از باتری دریافت کرده و موتور اصلی را راه اندازی می کند.

کیفیت ساخت ديزل‌ژنراتور تهران
کیفیت ساخت ديزل ژنراتور تهران

ساختار اتاق بدنه و تابلو کنترل دیزل و ویژگی آن ها

یکی دیگر از بخش های حیاتی دیزل ژنراتور تهران، اتاقک بدنه است. در واقع تمامی اجزای دیزل ژنراتور در یک اتاقک نگهداری می شوند. این امر اجزای مختلف را در کنار یکدیگر قرار می دهد. اتاقک بدنه به صورت ضد آب طراحی شده تا از نفوذ آب به اجزای دیزل جلوگیری کند. تابلو کنترل نیز اهمیت ویژه ای در ژنراتور های دیزلی دارد. وظیفه این بخش، کنترل کردن ورودی ها و خروجی های ژنراتور است.

ضرورت استفاده از کانوپی و سیستم تخلیه

یکی از ویژگی های موتور برق اضطراری، صدا زیاد است. در واقع دیزل ها صدا بسیار بلندی تولید می کنند. به همین دلیل برای جلوگیری از آلودگی صدا دیزل ژنراتور، از محفظه ای به نام کانوپی استفاده می شود. علاوه بر این، موتور دیزل ژنراتور، گاز های سمی تولید می کند. این گاز ها می توانند به موتور و سایر بخش ها آسیب بزنند. به همین دلیل از سیستم تخلیه استفاده خواهد شد. سیستم تخلیه شامل اگزوز هایی است که گاز های سمی را به محیط بیرونی هدایت می کنند.

خرید ديزل ژنراتور تهران
خرید ديزل ژنراتور تهران

رادوکو ارائه دهنده بهترین دیزل ژنراتور ها

دیزل ژنراتور ها از مهم ترین تجهیزات صنعتی هستند. به همین دلیل باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. امروزه برند های معتبری اقدام به تولید دیزل ژنراتور کرده اند. گروه تجاری رادوکو، یکی از بزرگ ترین وارد کننده های تجهیزات صنعتی در ایران است. رادوکو نخستین پلتفرم در ایران است که به عنوان نماینده رسمی اکثر برند های جهانی شناخته می شوند. به همین دلیل بهترین کیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید دیزل ژنراتور ها را بدون واسطه از طریق وبسایت رادوکو خریداری کنید.

نتیجه گیری

قطعی برق در بسیاری از صنایع، می تواند هزینه ای جبران نشدنی بر جای بگذارد. به همین دلیل امروزه صنایع مهم و حیاتی کشور از دیزل ژنراتورتهران استفاده می کنند. دیزل ژنراتور ها با تولید برق اضطراری، از ایجاد خسارت های اضافی جلوگیری می کنند. از دیزل ها همچنین می توان در ساختمان های مسکونی و تجاری نیز استفاده کرد. جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید دیزل ژنراتور ها، به کارشناسان رادوکو مراجعه کنید.

محصولات مرتبط:

دیزل ژنراتور ۷۵۰ کاوا ولوو

دیزل ژنراتور ۳۰۰ کاوا بادوین

مقالات مرتبط:

برای خرید دیزل ژنراتور ولوو در تهران به کجا مراجعه کنیم؟

اجزای دیزل ژنراتور را بهتر بشناسید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.