رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

در چه مواردی نیاز به عیب یابی کمپرسور است؟

عیب یابی کمپرسور

همه قطعات صنعتی پس از چند سال کارکرد، نیاز به تعمیر پیدا می کنند. معمولا برای جلوگیری از خرید مجدد دستگاه یا قطعه ترجیح می دهند تا با عیب یابی مشکل آن را برطرف کنند. در مورد عیب یابی کمپرسور هم این گونه است. از بین انواع مختلف کمپرسورهای هوای موجود در بازار، مدل های اسکرو عموما طراحی ساده ای دارند و نگهداری آن ها در طول سال های عمر مفید این دستگاه نسبتا آسان است. هنگامی که یک کمپرسور اسکرو به خوبی نگهداری شود، هزاران ساعت بدون خرابی کار می کند.

این کمپرسورهای هوا در نوع روغنی و خشک در بازار موجود هستند. دستگاه های خشک نیازی به روغن کاری ندارند و به همین دلیل نمی توانند در دمای بالا کار کنند. در مدل روغنی اجزا روغن کاری می شوند بنابراین می توانند نسبت به نوع خشک بیشتر عمر کنند.

عیب یابی کمپرسور به صورت تخصصی

قطعات اصلی کمپسور اسکرو

از این نوع کمپرسورها برای فشرده سازی گازهایی مانند هوا، نیتروژن، اکسیژن و غیره استفاده می شود. هواساز اسکرو از قطعه های مختلفی تشکیل شده است. کارایی هر قطعه با دیگری تفاوت دارد. ممکن است در برخی از برند ها قطعات جزئی با هم تفاوت داشته باشند و در کل قطعات اصلی همه برند ها یکسان است. اجزای اصلی کمپرسور اسکرو به شرح زیر هستند:

  • موتور
  • بلبرینگ
  • بخش کنترل سیستم
  • فیلتر روغن
  • فیلتر هوا
  • دریچه های مکش

قطعات اصلی کمپسور اسکرو

در چه مواردی نیاز به عیب یابی کمپرسور است؟

یکی از بزرگترین خطرات بی دقتی در نگهداری هواساز، احتمال ایجاد خرابی و حوادث ناگهانی است. اگر کمپرسور خود را فقط در فواصل گاه به گاه و نامنظم بازرسی می کنید، احتمال خرابی و تعمیر کمپرسور اسکرو بالا می رود.  حتی اگر کمپرسور از لحاظ خارجی و بیرونی مشکلی نداشته باشد ممکن است در قطعات داخلی آن مشکل به وجود بیاید. برای جلوگیری از ایجاد شرایط بد باید هواگیر را به صورت منظم بازرسی کنید. در طول هر بازرسی مسائل زیر ممکن است مشکل به وجود بیاورند:

فشار بیش از حد کمپرسور

اگر کمپرسور فشار زیادی را فقط برای عملکرد در سطوح معمولی اعمال کند، قطعات داخلی توانایی عملکرد عادی خود را از دست می دهند.

صداهای غیر عادی کمپرسور

صداهای عجیب و غریب از کمپرسور نشان دهنده علامت قرمز در مکانیسم داخلی است. این صداها معمولا نشان دهنده فرسوده شدن بلبرینگ های هوا هستند که نیاز به تعمیر دارند.

روغن کاری نامناسب

مثل هر مکانیزم متحرک داخلی، کمپرسور هوا می تواند بدون روغن کاری مناسب فرسوده شود. اصطکاک بین قطعات فلزی با روغن کاری ضعیف می تواند گرمای اضافی ایجاد کند و زنجیره ای از مشکلات به وجود بیاید.

 خوردگی یا فرسایش

اگر زنگ زدگی در در قسمت خارجی کمپرسور یا هر جزء داخلی آن به وجود بیاید واضح است که به طور درست روغن کاری و نگهداری نشده است. زنگ زدگی زمانی شکل می گیرد که سطوح قطعات فلزی رطوبت را جذب کنند یا با اصطکاک درونی مواجه شوند.

عیب یابی کمپرسور شامل چه مواردی است؟

بزرگترین مشکل کمپرسور ها از دست رفتن تولید یا افزایش مشکلات به وجود آمده برای از دست دادن  هوای فشرده است. مصرف بالای روغن در کمپرسور های اسکرو معمولا به این معنی است که سیلندرها و رینگ ها برای مدتی طولانی بدون بار کار کرده اند. با وجود قطعات زیادی که در کمپرسور ها وجود دارد، به طور منظم نیاز به بررسی دارند. با تعویض قطعه فرسوده می توانید مشکل را برطرف کنید. دو راه برای تعویض قطعه فرسوده و تعمیر کمپرسور وجود دارد. یکی این که کل کمپرسور را جدا کنید. راه دیگر این است که فقط قسمت فرسوده را از آن جدا کرده و تعمیر کنید.

نحوه تماس برای دریافت خدمات تعمیر و عیب یابی

کمپرسور چرخشی
کمپرسور چرخشی

کمپرسورهای اسکرو بخشی بسیار مهمی از زندگی روزمره ما هستند. در ماشین لباسشویی، یخچال و وسایل دیگر کاربرد دارند. همچنین در صنایع خودروسازی، شیمیایی و الکترونیک استفاده می شوند. شرکت ها یا کارخانه هایی که دستگاه های خود را بررسی نمی کنند، اغلب از هزینه های غیرمنتظره ای که به وجود می آید متعجب می شوند. در بدترین حالت، کمپرسور ممکن است به دلایلی که تشخیص آن ها سخت است از کار بیفتد. در نتیجه، تشخیص مشکلات می تواند زمان بر و پرهزینه باشد. با عیب یابی کمپرسور و سرویس و نگهداری مداوم آن می توانید مشکلات را زودتر بفهمید و آن را حل کنید.

 در شرکت رادوکو می توانید از خدمات تعمیر انواع قطعات صنعتی بهره مند شوید. در صورت نیاز می توانید با شرکت رادوکو تماس بگیرید.

 

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

مقایسه بلوئر صنعتی و کمپرسور

بررسی پمپ هوادهی استریم و مشخصات فنی آن

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.