رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

با طرز کار پمپ دیافراگمی چقدر آشنا هستید؟ این مطلب را از دست ندهید.

طرز کار پمپ دیافراگمی به گونه ای است که قدرت مکش فوق العاده بالایی دارد بدون اینکه نیاز به هواگیری داشته باشد. این دستگاه با کاربرد فوق العاده راحتی که دارد، برای پمپ کردن همه اسیدها، بازها، گازهای مایع، روغن های خوراکی، روغن های صنعتی و … به کار برده می شود. این نوع پمپ‌ها دارای دو صفحه دیافراگم خواهند بود که از سیستم های الکتریکی یا محرک های بادی استفاده می کنند.

انواع پمپ دیافراگمی

این مدل پمپ ها انواع مختلفی دارند. با توجه به مدل های مختلف آن، طرز کار پمپ دیافراگمی با همدیگر متفاوت خواهد بود. انواع این دستگاه عبارت است از:

  • پمپ دیافراگمی برقی
  • پمپ دیافراگمی دستی
  • پمپ دیافراگمی بادی

نحوه عملکرد این مدل دستگاه های باکیفیت

نصب کردن این نوع دستگاه ها بسیار آسان بوده و با متصل کردن شلنگ هوا، پمپ فعال خواهد شد. این پمپ ها یک نوع حرکت رفت و برگشت دارند، که جریان خروجی به صورت نوسانی را تولید می کند. بعضی مواقع که به یک نوع جریان یکنواخت نیاز است، می توان نوعی منبع انبساطی را به پمپ متصل کرد. طرز کار پمپ دیافراگمی به گونه ای است که با ایجاد کردن حرکت رفت و برگشت، فشار کاهش پیدا کرده و سیال به داخل مخزن دستگاه وارد می شود. در نهایت فشار مواد افزایش پیدا کرده و مواد به سمت بیرون هدایت می شوند.

فروش انواع پمپ های دیافراگمی

فروش انواع پمپ های دیافراگمی

بهترین مدل پمپ دیافراگمی

پمپ هایی که دارای شیر توپی هستند، بهترین مدل از پمپ های دیافراگمی می باشند. طرز کار پمپ دیافراگمی در این مدل ها به صورتی است که ورودی دستگاه در پایین محفظه و خروجی در بالای محفظه دستگاه قرار دارد. کارکرد این مدل پمپ ها باعث می شود که مواد سیال داخل دستگاه، به آسانی جابجا شود. با توجه به اینکه خروجی دستگاه در بالا قرار دارد، هوا همراه با بخارات از طریق خروجی به بیرون هدایت می شود.

ویژگی های پمپ دیافراگمی

در انواع پمپ های دیافراگمی، قدرت مصرفی و اندازه هوای مصرفی با خروجی این پمپ ها ارتباط خواهد داشت. طرز کار پمپ دیافراگمی به گونه ای است که وقتی فشار خروجی دستگاه صفر است، هوا در اندازه کمی مصرف شده است. هنگامی که فشار خروجی بسیار بالا باشد، پس میزان هوایی که مصرف شده خیلی بالا خواهد بود. این مزیت پمپ های دیافراگمی باعث می شود که جریان خروجی توسط پمپ در هر نوع فشاری قابل مصرف باشد.

نصب پمپ های دیافراگمی

نصب پمپ های دیافراگمی

مزایای استفاده از این نوع دستگاه های باکیفیت

طرز کار پمپ دیافراگمی، به گونه ای است که مزایای زیادی برای مصرف کنندگان خود به همراه دارد. برخی از مزایای استفاده از پمپ دیافراگمی عبارت است از:

  • در مواردی که سیال قابلیت احتراق دارد، انتقال مواد توسط این دستگاه بسیار کاربردی خواهد بود.
  • با استفاده از این دستگاه می توان سیال های سنگین را هم منتقل کرد.
  • توان مکش فوق العاده بالایی دارد.
  • تعمیر و نگهداری کردن از این نوع پمپ ها بسیار راحت است.
  • می توان به دلخواه میزان فشار پمپ را تغییر داد.
  • طرز کار پمپ دیافراگمی به گونه ای است که می توان در محیط های بسته هم نصب کرد؛ زیرا هیچ گونه حرارتی در زمان فعالیت، تولید نمی کند.
  • این نوع پمپ در انواع محیط ها کاربرد خواهد داشت.

راهنما خرید پمپ دیافراگمی

برای انتخاب کردن یک نوع پمپ دیافراگمی مناسب، باید به نوع مواد خود و PH آنها دقت کنید. و با توجه به طرز کار پمپ دیافراگمی، بهترین مدل را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. این نوع دستگاه ها در اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شوند؛ بنابراین قبل از خرید این محصول به نیاز های خود توجه کرده و سپس فرایند خرید خود را تکمیل کنید. یک نوع پمپ دیافراگمی را خریداری کنید که از جنس استیل و چدن باشد تا بعد از مصرف با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.

کارکرد پمپ دیافراگمی

کارکرد پمپ دیافراگمی

سخن پایانی

طرز کار پمپ دیافراگمی در انواع مختلف آن، با همدیگر متفاوت می باشد؛ بنابراین یک نوع پمپ مناسب برای مشاغل خود را خریداری کنید. این نوع دستگاه ها با کارایی های فوق العاده خوبی که دارند، در انواع صنایع یکی از باکیفیت ترین محصولات شناخته شده اند. نصب و راه اندازی این دستگاه ها بسیار آسان خواهد بود و همین موضوع باعث شده است خریداران بیشتری به این مدل پمپ ها جذب شوند.

 

محصولات مرتبط: 

شیر دیافراگمی ساندرز

موتور پمپ

مقالات مرتبط:

معرفی کامل انواع پمپ آب صنعتی رادوکو

مهم ترین المان های تاثیرگذار بر قیمت پمپ فشار قوی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.