رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

همه آنچه که باید درباره پمپ کفکش بدانید

 امروزه پمپ ها با توجه به طراحی های متنوع، دارای استفاده های بسیار زیادی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و غیره می باشند. پمپ کفکش نوعی از این محصولات می باشد که عموما برای تخلیه آب جمع شده ناشی از سیلاب، در مراکز تولید لبنیات، فواره و آب نما ها استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تا برای آشنایی هر چه بیشتر شما به بررسی کامل این محصول بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع پمپ کفکش

از پمپ کفکش با بدنه چدنی برای انتقال فاضلاب استفاده می شود.

از پمپ کفکش با بدنه چدنی برای انتقال فاضلاب استفاده می شود.

پمپ کفکش محصولی است که در آن با استفاده از یک الکتروموتور، نیروی لازم برای هر حرکت هر نوع سیالی فراهم میشود‌. همان طور که اشاره شد عموما از آن برای تخلیه آب های سطحی و یا زیر زمینی مانند سیلاب استفاده می شود. در حال حاضر این نوع از پمپ آب ها را با توجه به ویژگی هایی مانند جنس بدنه و پروانه، سایز خروجی، آب دهی و میزان ارتفاع لازم به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند.

جنس بدنه در این محصول می تواند از موادی مانند آلومینیوم، چدن، پلاستیک، استیل و غیره باشد که با توجه به این موارد، در بخش های کاربرد و امکان استفاده دارد. برای مثال از پمپ های با بدنه چدنی عموما برای مواردی که شوری و ph آب چندان بالا نمی باشد مانند انتقال پساب ها و فاضلاب استفاده می شود.

پمپ کفکش فلوتردار می تواند خروجی برق پمپ را در هنگام کاهش سطح آب قطع کند و از آسیب های جدی جلوگیری کند.

پمپ کفکش فلوتردار می تواند خروجی برق پمپ را در هنگام کاهش سطح آب قطع کند و از آسیب های جدی جلوگیری کند.

پروانه از اجزای دیگر پمپ کفکش بوده‌ که جنس آن عموما، برنج است اما بسته به فشار سیال و میزان آلودگی آن در انواع مختلف بسته و نیمه باز طراحی می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده خود پمپ به صورت ساده و یا فلوتر دار تولید می گردد که در نمونه های فلوتر دار ویژگی های بیشتری مانند قطع خودکار برق پمپ در صورت پایین بودن سطح آب دیده می شود.

نمونه های بیان شده انواع مختلف پمپ کفکش می باشند که در بخش های متفاوتی از آن ها می توان بهره برد.

ساختار پمپ کفکش به چه صورت است؟

 جنس پروانه در پمپ کفکش عموما برنجی است.

جنس پروانه عموما برنجی است.

با توجه به این که پمپ کفکش به طور کامل در آب قرار می گیرد، باید طراحی خاصی و متفاوتی با دیگر پمپ های رایج داشته باشد. عموما به لحاظ عملکرد و ساختار، این نوع از پمپ شباهت زیادی به پمپ های توربین عمودی دارد. در این محصول، موتور الکتریکی باعث حرکت پمپ و افزایش انرژی جنبشی سیال میشود‌‌.

در بدنه پمپ کفکش با توجه قرار گیری کامل آن در سیال، از پیچ های ضد زنگ و همچنین آب بندی مکانیکی برای جلوگیری از ورود هر گونه مایع استفاده می شود. در ضمن جنس بدنه در پمپ هایی که در محیط های با میزان بالای خوردگی قرار می گیرند به صورتی انتخاب می‌شود که مقاومت بالایی به خوردگی داشته باشد.

راهنمای استفاده از پمپ کفکش

از پمپ کفکش برای جمع آوری آب های جمع شده سطحی و زیر زمینی استفاده می شود.

از پمپ کفکش برای جمع آوری آب های جمع شده سطحی و زیر زمینی استفاده می شود.

برای اینکه بتوانید حداکثر کار آیی لازم از پمپ های کفکش را داشته باشید، باید نکات و موارد مختلفی را که در ادامه به آن ها اشاره می شود رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است محصول بازدهی مد نظرتان را نداشته باشد.

اصولا پمپ های کفکش باید در فضایی پر از مایع قرار گیرند تا بتوانند عملکرد مناسب را داشته باشند. این موضوع با توجه به کاربرد آن ها که تخلیه آب های جمع شده است، می باشد‌.

برای بازدهی مناسب باید پمپ های کفکش به صورت کامل در سیال قرار گیرند.

برای بازدهی مناسب باید پمپ های کفکش به صورت کامل در سیال قرار گیرند.

به مانند بسیاری از پمپ های دیگر خالی کار کردن پمپ کفکش باعث سوختن و یا آسیب های جدی به آن می شود. در حال حاضر این نوع از پمپ در انواع مختلفی طراحی می شود که بهتر است قبل از تهیه به خصوصیات آن مانند ارتفاع، میزان دبی و غیره توجه نمایید و بهترین مدل متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید‌ چراکه استفاده از پمپ با ویژگی های نامناسب باعث می شود تا بازدهی قابل توجهی از آن نبرید.

علاوه بر موارد گفته شده باید پس از تهیه محصول، ولتاژ مورد نیاز آن را تامین کنید در غیر این صورت ممکن است به حالت نیم سوز تبدیل شود.

محصولات مرتبط:

پمپ طبقاتی گراندفوس CR

موتور پمپ آب

مقالات مرتبط:

کاربرد و استفاده از آن در مخازن و چاه ها

ایجاد فشار بالاتر و کارایی بیشتر با استفاده از پمپ طبقاتی افقی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.