رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک

تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک ( تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی )

در مبحث تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک بازگردانی و سرویس صحیح  به موقع این تجهیز می تواند از اختلال در روند کار صنعتی جلوگیری نماید. در این مقاله سعی بر این است که ابتدا نگاهی به اجزای داخلی پمپ پیستونی هیدرولیک انداخته و در ادامه به ایرادات متدوال ایجاد شده در تجهیز پمپ هیدرولیک صنعتی می پردازیم و همچنین هزینه تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی را در ادامه بررسی خواهیم نمود.

تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک صنعتی

 

هزینه تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی

هزینه تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی با توجه به نوع برند آن و همچنین عواملی نظیر ظرفیت پمپاژ سیال هیدرولیک، میزان توانایی و ایجاد مقدار فشار تعیین  شده سایز پمپ و غیره می تواند متغیر باشد جهت اطلاع از هزینه تعمیر پمپ هیدرولیک می بایست توسط کارشناسان واحد تعمیر و نگهداری شرکت رادوکو بررسی شود و به صورت تخصصی عیب یابی گردد و سپس هزینه آن اعلام گردد، جهت اورهال و تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی با کارشناسان فنی واحد  تعمیرات تماس بگیرید.

[maxbutton id=”1″ url=”tel:02158437″ ]

 

قطعات مهم برای تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک

  • بلوک سیلندر
  • شفت ورودی
  • پوسته هوزینگ
  • ورودی و خرجی سایل
  • بیرینگ ها و یاتاقان ها
  • پیستون و قطعات انگشتی
  • کاسه نمد ها و مکانیکال سیل ها
  • پیچ بای پس ( پیچ تخلیه فشار)

در روند تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی همواره به این نکته باید توجه داشت که بدلیل فشار بالای تولیدی توسط این تجهیز، هر گونه خرابی، نشتی روغن، سر و صدای اضافه، لرزش و ارتعاشات غیر معمول و فرار روغن می تواند موجب کاهش راندمان و گسترش میزان خرابی در این تجهیز صنعتی شود.

قطعات مهم برای تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی

برنامه زمان بندی تعمیر و اورهال به موقع و همچنین تست و بررسی تجهیز پمپ هیدرولیک می تواند عمر کاری این تجهیز را به صورت موثر ومفیدی افزایش داده و در این راستا هزینه های مربوط به تعمیرات را کاهش و عدم توقف کامل خط صنعتی را موجب می شود.

 

سوالات و ایرادات متدوال خرابی پمپ هیدرولیک پیستونی

معمولا در هنگام استفاده از پمپ های هیدرولیک پیستونی امکان اینکه پمپ دچار مشکلات و ایراداتی گردد وجود دارد که میتوانید در ادامه با مطالعه ایرادات و عیوب متداول ذکر شده در ادامه تا حدودی نسبت به رفع مشکل اقدامات مناسب را انجام داد.

هزینه تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی

در حالت کلی هر تجهیز صنعتی و مخصوصا دوار به خودی خود دارای لرزش و سر و صدا می باشد. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که یک نیروی متخصص و مجرب بتواند این صدای استاندارد را از صدای غیر استاندارد تشخیص دهد.

از عوامل ایجاد کننده سر و صدا و خرابی در پمپ پیستونی هیدرولیک می توان به مستهلک شدن و فرسودگی بیرینگ ها و لقی یاتاقان های جای بیرینگ ها اشاره نمود.

نکته: عمل کاویتاسیون که همان ترکیدن و منفجر شدن حباب های تشکیل شده در سیال به دلیل ایجاد اختلاف فشار نیز می تواند موجب ایجاد سرو صدا باشد. البته در مورد عمل کاویتاسیون این سر و صدا به صورت ریز، مدوام و ادامه دار است که با سر و صدای خرابی بیرینگ ها متفاوت است.

علت کاهش فشار تولیدی پمپ هیدرولیک پیستونی چیست ؟

این کاهش فشار یا افت راندمان می تواند مربوط به قطعات داخلی پمپ مانند بلوکه سیلندر، قطعات انگشتی و یا کاسه نمد ها باشد. همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل بالا بودن فشا تولیدی توسط پمپ هیدرولیک پیستونی، به صورت مداوم قطعات درگیر با سیال پمپاژ شونده تحت فشار بوده که همین موضوع موجب می گردد وجود نشتی و فرار روغن کاهش راندمان پمپ را در پی خواهد داشت.

نکته مهم و اساسی در این خصوص می توان به نشتی های به وجود آمده در سیستم پمپاژ و فشار پمپ هیدرولیک پیستونی اشاره نمود.

معمولا نشتی های پدید آمده به راحتی قابل تشخیص بوده و اساسا فرسودگی نشت بند ها که شامل مکانیکال سیل ها، کاسه نمد ها و واشرها موجب روغن زدن و اصطلاحا خیس شدن اجزای خارجی سیستم هیدرولیک می شود.

سطح روغن درون محفظه فیدر یا کارتر روغن می بایست مدام چک شود و در صورت کم کردن مدوام روغن باید هر چه سریعتر به رفع نشتی اقدام نمود.

علت-کاهش-فشار-تولیدی-پمپ-هیدرولیک-پیستونی-چیست-؟

 

علت افزایش دما در پمپ هیدرولیک پیستونی چیست ؟

 یکی از موارد مهم و شاید بتوان گفت مخرب است که به تنهایی می تواند موجبات خرابی پمپ هیدرولیک و اتصالات مربوطه را پدید آورد. افزایش دما دلایل فراوانی دارد ولی در حالت کلی می توان به خنک کاری ناقص روغن در اویل کولر ، تنظیم نبودن فشار ورودی و خروجی پمپ هیدرولیک که موجب پدیده کاویتاسیون شده و نقص در لوله های تحت فشار و گرفتگی در شریان های رد و بدل روغن اشاره نمود.

باید همواره به این نکته توجه داشت که پدیده کاویتاسیون یکی از عوامل افزایش دمای سیال هیدرولیک است. به بیان ساده تر ترکیدن حباب های ریز درون سیال به صورت مدوام باعث می شود که به سیستم هیدورلیک و متعلقات آن انرژی زیادی اعمال شود.

این انرژی آزاد شده موجب بالا رفتن دمای سیستم و همچنین وارد آمدن ضربه های متعدد به چرخه هیدرولیک می گردد.اصولا پدیده کاویتاسیون مربوط به وجود نقص در چرخه هیدرولیک می باشد. تعویض به موقع فیلتر های تمیز کننده سیال هیدرولیک و همچنین هواگیری و آب بندی مناسب می تواند این پدیده مخرب را رفع کرده و عمر سیستم هیدرولیک به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

 

علت ایجاد افزایش دما در سیستم هیدرولیک چیست؟

الف: وجود ایراد و عیوب جدی در سیستم هیدرولیک

ب: بار اعمالی بیش از حد و خارج از حد توان تعریف شده به سیستم هیدرولیک

ج: طراحی اشتباه و غیر اصولی که منجر به وارد آمدن فشار مظاعف به سیستم هیدرولیک می شود

د: غیر استاندارد بودن روغن مورد استفاده در سیستم هیدرولیک و یا انتخاب اشتباه نوع و میزان ویسکوزیته روغن. ویسکوزیته سیال به این دلیل مهم است که بالا بودن آن موجب فشار مضاعف به پمپ هیدرولیک می شود و همچنین پایین بودن این مقدار نیز می تواند موجب ایجاد حباب بیشتر و افزایش پدیده کاویتاسیون شود که هر دو مورد به نوبه خود می تواند مخرب و آسیب زننده باشد.

 

علت خوردگی قطعات داخلی پمپ هیدرولیک پیستونی و متعلقات چرخه هیدرولیک

هر تجهیز صنعتی و دوار دارای یک عمر مشخص و دوره کارکرد صحیح می باشد. معمولا در کاتالوگ ها و دفترچه های راهنما یک سری توصیه ها و زمان بندی مناسب به منظور قطعات مصرفی توسط شرکت سازنده ارائه گردیده است.وجود قطعات فرسوده و خارج از رده علاوه بر ایجاد لرزش و صدای غیر استاندارد، موجب گسترش خرابی به سایر قطعات تشکیل دهنده سیستم هیدرولیک می گردد. قطعاتی نظیر بیرینگ ها و یاتاقان ها که محل جای گیری بیرینگ ها در این شرایط بسیار اسیب پذیر شده و موجب وارد آمدن خسارت به کل سیستم هیدرولیک می شود.

قطعات تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک

 

علت گیرپاژ شدن پمپ هیدرولیک پیستونی

این موضوع به نوبه خود زمینه ساز مشکلات متعدد در کارکرد طبیعی سیستم هیدرولیک می شود. یکی از دلایل مهم و اساسی در خصوص گیرپاژ پمپ هیدرولیک می توان به زنگ زدگی و وجود پلیسه ( تکه های ریز فلز) اشاره نمود. سرویس به موقع پمپ هیدرولیک و همچنین توجه به فیلتراسیون استاندارد می تواند عمل گیرپاژ را به تعویق اندازد.

 

نکات تکمیلی در خصوص تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک

در گام نخست تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی می بایست کل سیستم هیدرولیک بررسی شده و در صورتی که مشخص گردید ایراد اصلی در قسمت پمپ هیدرولیک است، این قسمت توسط تکنسین های مجرب گروه صنعتی رادوکو بررسی شود. از موارد مهمی که می بایست در این خصوص به آن توجه شود عبارت اند از:

  • اصالت قطعات و اورجینال بودن
  • به کارگیری نیروی متخصص و مجرب
  • عملکرد و ارائه گارانتی مناسب به مشتری و ایجاد حس رضایت و اطمینان بیشتر
  • وجود یک سیستم تست بعد از تعمیرات که می تواند خطای تعمیرات را به حداقل برساند و تجهیز به صورت صحیح و با اطمینان تحویل مشتری گردد.
دیدگاه شما

2 دیدگاه

  1. اسماعیل داعی کمیشانی گفت:

    درمورد عیب‌ها پمپ توصیه خوبی داده شد ولی در مورد مکانیکی چیزی اشاره نشد با سپاس فراوان از شما

    • رادوکو گفت:

      با سلام واحترام خدمت شما جناب آقای کمیشانی عزیز
      در آپدیدت های بعدی محتوا عیب های مکانیکی برای تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک اضافه خواهد شد

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.