رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر اره موتوری

تعمیر تخصصی انواع اره موتوری با ضمانت

در خصوص تعمیر اره موتوری به عنوان یک تجهیز مهم کشاورزی لازم است که ساختار کلی این تجهیز را مورد بررسی قرار داده و سپس به ایرادات و اشکالات رایج پدید آمده در این تجهیز بپردازیم، رادوکو با داشتن تیم فنی و مهندسی در زمینه تعمیرات انواع برندهای اره موتوری از قبیل چینی، ایتالیایی، آلمانی و آمریکایی به صورت تخصصی در تهران، کرج، شهریار و سراسر ایران آماده ارائه خدمات به صورت کامل تخصصی به همراه گارانتی تعمیر به مصرف کنندگان محترم می باشد.

تعمیر تخصصی انواع اره موتوری با ضمانت
تعمیرات تخصصی اره موتوری توسط مهندسین و متخصصین رادوکو انجام میپذیرد.

تعمیر اره موتوری در تهران و کرج و شهریار

شرکت رادوکو با داشتن تیم فنی و مهندسی خبره در زمینه تعمیر اره موتوری در تهران ، کرج و شهریار و سراسر ایران به صورت تخصصی، به همراه ضمانت تعمیر آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد. جهت ارتباط با واحد تعمیرات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 ساختار اصلی تشکیل دهنده اره موتوری

  • تیغه برش
  • هندل و متعلقات
  • موتور بنزینی (دو زمانه-چهاز زمانه)
  • پوسته محافظ به همراه دستگیره
 ساختار اصلی تشکیل دهنده اره موتوری
در این تصویر به وسیله اینفوگرافیک قطعات و اجزای اره موتوری نمایش داده شده است.

سوالات و ایرادات و اشکالات جهت تعیر اره موتوری

تجهیز اره موتوری نیز مانند هر تجهیز مکانیکی دچار ایرادات و اشکلاتی شده که عمده ایرادات ایجاد شده به صورت متدوال و تکرار شونده می باشد.

علت روشن نشدن اره موتوری چیست

یکی از اولین و رایج ترین ایراد در روند کاری اره موتوری مشکل روشن نشدن اره موتوری و استارت نخوردن آن می باشد. این ایراد موجب کلافه شدن کاربر شده و عملا تجهیز بلا استفاده می شود. در این حالت می بایست یک سری از اقدامات را انجام داده تا مجددا تجهیز استارت خورده و به روند کاری بازگردد.

بررسی شمع اره موتوری

یکی از قطعات اصلی در روند استارت اره موتوری قطعه شمع است. شمع مرغوب و می تواند کیفیت جرقه زنی را افزایش داده و موجب افزایش کارایی تجهیز می گردد. بررسی چشمی شمع و باز کردن آن از روی سیلندر می تواند ایرادات موجود در این قطعه را نمایان سازد. وجود هر گونه ترک بر روی قطعه چینی، سوختگی سر االکترود احتراق و زنگ زدگی می تواند موجب نارسایی در کارکرد شمع گردد. بهترین گزینه در زمان مواجهه با شمع معیوب تعویض و جایگزینی با یک نمونه مرغوب است.

بررسی شمع برای تعمیر اره موتوری

بررسی کاربراتور و تنظیمات اره موتوری

کاربراتور به عنوان قطعه ای کلیدی به منظور مخلوط سازی مقدار دقیق و استاندارد سوخت و هوا، می تواند دستخوش یک سری از ایرادات گردد. ایراد رایج اتفاق افتاده در کاربراتور مربوط به مسدود شدن یا اصطلاحا خفگی در مجراهای ورودی و خروجی می باشد. اساس این ایراد مربوط به پایین بودن کیفیت سوخت استفاده شده بوده و موضوع زمانی جدی تر و مشکل ساز تر می شود که از تجهیز اره موتوری به مدت زمان زیادی استفاده نشده و سوخت باقی مانده در پیاله کاربراتور موجب رسوب گذاری در مجراهای ریز تعبیه شده در کاربراتور می شود. بهترین روش برای رفع مشکل کاربراتور دمونتاژ دوباره قطعه و شستشوی کامل آن می باشد.

کاربراتور اره موتوری

عیب یابی کویل جرقه زن برای تعمیر اره موتوری

کویل جرقه زن اره موتوری وظیفه ایجاد ولتاژ و ارسال آن به سر شمع را داشته و در نهایت ایجاد یک جرقه مناسب به جهت احتراق کامل در محفظه سیلندر را انجام می دهد. میتوان یکی از دلایل عدم روشن شدن اره موتوری را وجود ایراد در قطعه کویل دانست. در صورت وجود ایراد و اشکال در این قطعه نسبت به تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهید.

عیب یابی و تعمیر هندل استارت اره موتوری

یک هندل استاندارد و سالم به صورت کاملا روان وبا طول استاندارد با طناب به قسمت استارتر فلاویل متصل شده است. هرگونه خرابی، گیرپاژ و در حالت کلی پوسیدگی یا پارگی در طناب هندل می تواند پروسه روشن شدن اره موتوری را با مشکل روبه رو سازد. این قطعه نیز مصرفی بوده و در صورت وجود خرابی، شکستگی و یا پاره گی طناب نسبت به تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهید.

چرا اره موتوری روشن می شود اما بلافاصله خاموش می شود

اولین اقدام در این زمینه بررسی وضعیت سلامت کاربراتور است. تمام روزنه ها و منافذ کاربراتور می بایست بررسی شده و در صورتی که دچار گرفتگی و یا انسداد، نسبت به رفع این ایرادات اقدامات لازم انجام بگیرد. نکته مهم و اساسی در خصوص بالا بردن سطح سلامت کاربراتور به موضوع تخلیه کامل باک اره موتوری از بنزین می باشد. در صورتی که مدت زمان طولانی از تجهیز اره موتوری استفاده نمی شود، اقدام به تخلیه کامل باک سوخت و همچنین بنزین باقی مانده در کاربراتور آن کنید. برای تخلیه بنزین درون کاربراتور کافی است اره موتوری را روشن گذاشته تا سوخت درون کاربراتور را مصرف کرده و خود به خود خاموش می شود.

تعویض فیلتر سوخت اره موتوری

فیلتر سوخت از اجزای مهمی است که همواره می بایست در فواصل معینی بازدید و در صورت نیاز تعویض شود. با توجه به کیفیت سوخت موجود ممکن است مقدار ناخالصی ها و ذرات معلق از حد استاندارد بیشتر بوده و به همین دلیل موجب گرفتگی زودتر از موعد این قطعه مصرفی می شود. تعویض به موقع و استفاده از قطعه استاندارد می تواند تا حد بسیار زیادی به سلامت کاربراتور کمک کند.

فیلتر هوا به عنوان قطعه ای مهم به عنوان یک سپر از ورود گرد و غبار و آلاینده ها به مجرای ورودی هوای کاربراتور جلوگیری می کند که می بایست زمان تعمیر اره موتوری مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که این قطعه با مواد زائد مسدود و یا دچار گرفتگی شود، هوای مورد نیاز به منظور احتراق مناسب در اختیار موتور قرار نگرفته و موجب اختلال روند کارکرد این تجهیز می شود.

چرا اره موتوری به درستی کار نمی کند

  • تعویض و جایگزینی فیلتر سوخت آلوده و مستهلک با نمونه استاندارد و مرغوب
  • بازدید فیلتر هوا و با توجه به مقدار آلودگی و میزان گرفتگی تعویض و جایگزین گردد
  • بازدید و بررسی اره موتوری و رفع انسداد احتمالی منافذ و روزنه های ریز درون کاربراتور

چرا زنجیر اره موتوری گردش نمی کند

در سری های جدید اره موتوری های برند اشتیل به منظور بالا بردن امنیت کاربران، این تجهیز مجهز به کلاچ بوده و این قطعه وظیفه درگیر کردن و یا آزاد سازی زنجیر برش را بر عهده دارد. پس بنابراین یکی از دلایل عمده عدم چرخش زنجیر برش وجود ایراد در قطعه کلاچ می باشد.

چرا زنجیر اره موتوری گردش نمی کند

ساختار کلاچ اره موتوری قطعاتی دیگر نیز دارد که به درگیر شدن فلایویل و قطعه چرخدنده ستاره ای کمک می کند. قطعه فنر های جمع شونده درون کلاچ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت شکستگی فنرها و یا وجود عیب درون قطعات فنرکلاچ و کفشک ها درگیری به صورت کامل انجام نشده و بدین ترتیب زنجیر هیچ گونه درگیری و حرکتی نخواهد داشت.

نکات تکمیلی در خصوص تعمیر اره موتوری

همانطور که در بالا نیز اشاره شد در صورتی که به مدت طولانی از اره موتوری استفاده نمی شود، باک سوخت به صورت کامل از بنزین خالی شود. عموما پایین بودن کیفیت سوخت موجود در بازار موجب خرابی در ساختار کاربراتور، خوردگی شیلنگ های رابط و همچنین موجب رسوب گذاری در منافذ و مجراهای سیستم سوخت رسانی می شود.

در خصوص موتورهای دو زمانه همواره میزان و مقدار نسبت روغن به بنزین باید رعایت شود. روش کار به این صورت است که به ازای هر 25 لیتر بنزین، یک لیتر روغن شماره 40 یا اصطلاحا روغن پیکان مخلوط شده و درون باک ریخته شود. در صورتی که میزان بنزین بیشتر از روغن باشد، روانکاری به خوبی صورت نگرفته و موجب خشک کار کردن موتور و آسیب به یاتاقان های آن می شود. در حالتی که مقدار روغن از حد استاندارد نیز بیشتر باشد موجب دود کردن فراوان شده که پیامد های زیست محیطی و رسوب زدگی درون محفظه احتراق را بدنبال خواهد داشت. ( اگزوز دوده گرفته شده و مجراهای سوخت رسانی نیز مسدود می شود).

عیب یابی اره موتوری

عیب یابی اره موتوری با بررسی منظم و دوره ای مخزن ذخیره روغن کاری زنجیر در اولویت کاری می بایست قرار بگیرد. روغنکاری منظم قطعه زنجیر و متعلقات علاوه بر روانکاری، موجب خنک شدن و پایین آمدن دمای قطعه زنجیر نیز می شود. قطعه ستاره ای در نوک ناحیه برش زنجیر به دلیل درگیری مکرر با سطح چوب، همواره دارای دمای بالا بوده و در صورتی که تنش های حرارتی اضافه به خوبی دفع نشود موجب تاب برداشتن و یا گیرپاژ این قطعه خواهد شد.

نظافت و جرم زدایی یکی از مهمترین نکاتی است که می تواند سلامت تجهیز اره موتوری را تظمین نماید. عموما بعد از هربار استفاده از اره موتوری بهتر است که نسبت به تمیز کردن اره موتوری اقدام نموده و با پاک کردن تراشه های چوب، سطح اره موتوری را عاری از هرگونه مواد زائد نماییم. وجود تراشه های چوب بر روی بدنه وپره های بدنه موتور موجب اختلال در روند خنک کاری موتور و همچنین نفوذ این ذرات به درون منبع اگزوز می گردد که خود موجب انسداد مجرای خروجی اگزوز می گردد.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.