رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

اهمیت استفاده از ژنراتور گیربکس دار در صنایع گوناگون

ژنراتور-گیربکس-دار

اهمیت استفاده از ژنراتور گیربکس دار در صنایع گوناگون

ژنراتور گیربکس دار از یک گیربکس و یک موتور تشکیل شده است که اغلب موتور های تشکیل شده در آن از نوع مختلفی می باشد. در واقع این الکتروگیربکس ها می توانند به طور همزمان دو قطعه مهم یعنی موتور الکتریکی و گیربکس را داشته باشند. در واقع موتور های الکتریکی یا همان الکتروموتور ها به تجهیزاتی گفته می‌ شوند که توانایی کار با جریان برق متناوب و یا مستقیم را دارند‌.

این تجهیزات می ‌توانند انرژی الکتریسیته را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. وظیفه گیربکس ها انتقال نیرو بین یک مصرف کننده و تولید کننده می باشد. ژنراتور گیربکس دار دارای ویژگی های مشترک از این دو می باشد و تکنولوژی آن نسبت به گیربکس و موتور الکتریکی پیشرفته تر است.

معرفی ژنراتور های گیربکس دار

الکتروموتور گیربکس دار یا همان گیربکس صنعتی را برای انتقال نیرو و قدرت و همچنین تبدیل سرعت به گشتاور استفاده می کنند که کاربرد آن در صنایع گوناگون، مختلف می باشد. در واقع این دستگاه به عنوان یک واسطه بین ذخیره قدرت عمل می‌ کند که در کنار آن سرعت دورانی و گشتاور منبع توان مصرف کننده را با هم ترکیب می نماید.

در واقع ژنراتور گیربکس دار یا همان گیربکس صنعتی به ماشینی گفته می شود که به یک وسیله حرکت می دهد که نقش بسیار مهمی در صنعت الکتروموتور ایفا می‌ کند. در واقع این نوع گیربکس های صنعتی وسیله ای برای انتقال و افزایش توان و قدرت یک وسیله می باشند که می توانند دور و سرعت یک موتور را کاهش دهند و آن را تبدیل به قدرت کنند.

به عبارتی دیگر می‌ توانند دور خارجی موتور را آهسته تر کنند و از طرف دیگر میزان گشتاور را افزایش دهند. به طور عمده این دستگاه در فرآیند تولید و ساخت الکتروموتور گیربکس و بالا بردن راندمان کیفیت، بسیار حیاتی می باشد. می ‌توان گفت میزان مرغوبیت و کیفیت بالای قطعات تشکیل دهنده ژنراتور گیربکس دار بسیار بالا است که چرخ دنده های آن باعث بالا رفتن راندمان کار می شود.

عملکرد الکتروموتور گیربکس دار

عملکرد الکتروموتور گیربکس دار

اهمیت الکتروموتور گیربکس دار در صنعت

در واقع از آن جایی که الکتروموتور گیربکس دار از تکنولوژی پیشرفته ای بهره مند است در خیلی از صنایع کاربرد دارد  که از آن برای انتقال نیرو بین مصرف کننده و تولید کننده استفاده می شود.

این انتقال نیرو برای صنایع مختلف خیلی ضروری می ‌باشد به طوری که وجود آن بسیار مهم است. در واقع ژنراتور گیربکس دار به عنوان یک رابط بین ذخیره و منبع توان مصرف کننده عمل می کند؛ به همین دلیل باید انعطاف پذیر باشد تا بتواند برای انجام دو فرآیند تبدیل نیرو به کار بیاید.

به عبارت دیگر برای ایجاد هماهنگی معین و مشخص بین گشتاور و سرعت مصرف ‌کننده با منبع، توان نیاز به این وسیله ضروری می باشد که نبود آن باعث می ‌شود که خیلی از فرآیند ها در صنایع ناقص و نیمه کار بمانند.

بهترین نوع موتور در الکتروموتور گیربکس دار

بهترین نوع موتور در الکتروموتور گیربکس دار

انواع موتور ژنراتور گیربکس دار

موتور ها یکی از قطعات ضروری در دستگاه های صنعتی به شمار می آیند و نقش پر رنگی را در راه اندازی این دستگاه ها دارند. در واقع موتور های گیربکس ها به طور کلی به دو دسته موتور DC  و AC تقسیم می شود.

  • موتور DC

در این موتور نوعی کویل وجود دارد که باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی و همچنین حرکت چرخشی در درون موتور می شود. درون موتور شفت آهنی وجود دارد که شامل دو قطب با علامت های معکوس است. این نوع موتور در دو نوع خار دار و بدون خار تولید می ‌شود.

ژنراتور گیربکس دار به نسبت کارایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

  • موتور AC

این نوع موتور نیز یک موتور القایی می باشد که با جریان متناوب کار می کند و از دو قسمت ثابت و دوار تشکیل شده است‌.

قیمت موتور ژنراتور های گیربکس دار

قیمت موتور ژنراتور های گیربکس دار

سخن پایانی

 ژنراتور گیربکس دار نوعی از ژنراتور هایی می باشد که از یک موتور الکتریکی و ژنراتور تشکیل شده است. یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی این نوع ژنراتور می باشد که تبدیل نیرو و گشتاور را انجام می دهد.

قیمت آن از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان می باشد‌. اگر قصد دارید این ژنراتور کاربردی را خریداری نمایید؛ اما اطلاعات کافی ندارید، می توانید با شماره تلفن های داخل سایت تماس بگیرید تا مشاوره ای کاملا رایگان را دریافت کنید.

محصولات مرتبط:

دیزل ژنراتور

گیربکس دور متغیر یا واریاتور

گیربکس شافت مستقیم یا هلیکال

 

مقالات مرتبط:

تعریف اجمالی از موتورگیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چه مشخصات و ویژیگی هایی دارد

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.