رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر موتور برق

تعمیر موتور برق با ضمانت رادوکو

قیمت تعمیر موتور برق

شرکت رادوکو با پشتوانه علمی و نیروهای متخصص توانسته در زمینه تعمیر موتور برق بنزینی و تعمیر موتور برق دیزلی و گازسوز گام های موثر و مفیدی بردارد و تعمیرات انجام شده راه همراه با ضمانت در تهران و کرج و شهریار و سراسر ایران به مشتریان عزیزارائه نماید، در ادامه در مورد هزینه قیمت تعمیر موتور برق ( لانسین ، جیانگ دانگ ، کاما ، سان پاور ، راتو ، واکسون ، هوندا ، هیوندای و … ) قیمت سیم پیچی موتور برق و سوالات و ایرادات احتمالی پیش آمده بیشتر توضیح خواهیم داد.

تعمیر موتور برق به صورت تخصصی

یکی از موراد استفاده از موتور برق ها و ژنراتورها مربوط به تامین برق و برطرف نمودن نیاز های خانگی و صنعتی است. تعمیر و نگهداری صحیح از موتور برق و انجام سرویس های دوره ای به صورت منظم و زمان بندی شده می تواند تا حد بسیار زیادی تجهیز موتور برق را در بهترین حالت آماده به کار خود نگهداری کند.

گروه صنعتی رادوکو در زمینه تعمیر موتور برق با برند های مختلف اقدامات لازم و ضروری را انجام داده است. برند های مطرح در این زمینه شامل:

  • تعمیر موتور برق کوپ
  • تعمیر موتور برق لانسین
  • تعمیر موتور برق روبین
  • تعمیر موتور برق واکسون
  • تعمیر موتور برق جیانگ دانگ
  • تعمیر موتور برق هوندا المکس
  • تعمیر موتور برق هیوندای و …

هزینه قیمت تعمیر موتور برق

هزینه قیمت تعمیر موتور برق با توجه به نوع خرابی آن و نوع برند آن متفاوت می باشد و حتما می بایست توسط کارشناسان فنی شرکت رادوکو مورد بررسی قرار گیرد جهت دریافت مشاوره و دریافت آدرس لطفا با کارشناسان واحد مربوطه تماس بگیرید.

ساختار موتور برق

در روند تعمیر موتور برق لازم است ساختار این تجهیز حیاتی را مورد بررسی قرار دهیم. در حالت کلی موتور برق از سه بخش موتوری یا قوای محرکه و قسمت ژنراتور و تولید انرژی الکتریکی و سیستم حفاظت الکتریکی و کنتاکتور ها  تشکیل شده است. در ادامه این مقاله به صورت کامل به ساختار و ایرادات متداول ایجاد شده در این بخش ها پرداخته می شود.

ساختار تعمیر موتور برق

قسمت موتوری

در مبحث تعمیر موتور برق ساختار قسمت موتوری ( بنزینی و دیزلی ) از اجزای ثابت و متحرک تشکیل شده است.قسمت قوای محرکه موتور برق شامل:

  • شمع
  • پیستون
  • شاطون
  • میلنگ
  • کاربراتور
  • روغن موتور
  • هد یا سر سیلندر
  • هندل و متعلقات
  • فلایویل ( در مدل های استارتی)

بررسی روغن موتور برق

در حالت کلی شاید بتوان گفت روانکاری بخش موتوری با روانکار و روغن استاندارد می تواند ضامن سلامت و کارکرد مناسب موتور برق باشد. تعویض به موقع روغن موتور و همچنین سرویس های دوره ای می تواند باعث افزایش عمر تجهیز موتور برق شده و رضایت کاربر را در پیش دارد. باید به این نکته توجه داشت که مایع روانکار( روغن موتور) علاوه بر روانکاری قطعات ثابت و متحرک که در ارتباط با یکدیگر هستند، وظیفه دیگری نیز که شامل خنک کاری قطعات دوار و متحرک و همچنین کاهش دمای این قطعات و نگهداری این قطعات در دمای کاری مجاز را بر عهده دارد.

روند کار مربوط به بازبینی روغن موتور به این صورت است که هر 25 تا 30 ساعت کار مداوم می بایست روغن موتور را بر اساس رنگ، میزان کثیفی و سیاه شدن و ویسکوزیته و میزان چسبندگی روغن مورد بررسی قرار داد و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن نمود.

نکته مهم و اساسی در مورد روغن موتور مربوط به تعویض زود هنگام موتور برق کارنکرده و نو می باشد. بهتر است در 5 ساعت اولیه کارکرد موتور برق و همچنین اضافه نمودن روغن به محفظه کارتر و به حد نصاب رساندن روغن، تعویض گردد. دلیل این موضوع نیز مربوط به وجود پلیسه و ذرات ریز فلزی درون روغن موتور می باشد که با تعویض روغن این ذرات ریز فلزی و آسیب زننده تخلیه می گردد.

بررسی روغن موتور برق زمان تعمیر موتور برق

فیلتر و صافی موتور برق

در مدل های ارائه شده موتور برق های متدوال و در ورودی کاربراتور قطعه فیلتر یا صافی هوا قرار دارد که نیاز است بعد از 200 ساعت کار مدوام مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد.( در مواردی که این مقدار ساعت کارکرد انجام نشده است نیاز است هر 6 ماه یکبار اقدام به تعویض قطعه مصرفی صافی هوا کرد)

نکته بسیار مهم و حایض اهمیت این است که از تمیز کردن فیلتر هوای قدیمی و بشدت فرسوده و کثیف اجتناب شود چرا که این کار موجب بهبود عملکرد فیلتر نشده و گرد و غبار موجود در این قطعه بشدت برای سلامت انسان مضر است.

سیستم خروجی دود و اگزوز موتور برق

بازدید و بررسی سیستم اگزوز که شامل لوله، اتصالات و منبع اگزوز ، یکی از موارد مهم بازدید های دوره ای می باشد. وجود هرگونه نشتی و ضربه در قسمت های اتصال اگزوز می تواند تاثیر منفی روی کارکرد موتور برق داشته باشد.

شمع موتور برق

سیسم شمع و جرقه زنی مناسب می تواند ضامن سلامت موتور و بالا رفتن راندمان موتور برق گردد. مدت زمان تعویض مناسب برای قطعه شمع هر 350 ساعت کار یا 8 ماه می باشد. شمع با کیفیت علاوه بر ایجاد جرقه مناسب، میتواند از خام سوزی و ایجاد دوده اضافه نیز جلوگیری به عمل آورد.

سرویس-و-نگهداری-موتور-برق

سیستم سوخت رسانی و کاربراتور موتور برق

ورودی کاربراتور، شلنگ های سوخت و همچنین محفظه فیلتر را مورد بازرسی و بازدید دوره ای قرار داده تا ایرادات ایجاد شده در این قسمت مرتفع گردد. پارگی شلنگ ها، وجود گیر در محفظه منیفولد بنزین و مسدود شدن شریان خروجی از فیلتر بنزین از مواردی است که می تواند کارکرد موتور برق را مختل سازد.

در این مرحله قصد داریم که به قسمت برقی موتور برق اشاره نماییم.

نگهداری ژنراتور موتور برق ( آرمیچر )

متشکل شده از کلاف های سیم پیچ و متعلقات جاروبک، جارو نگهدار، مگنت های دوار و خروجی کنترل بار می باشد. از موراد حفاظتی و نگهداری این قسمت حیاتی می توان به بازدید های دوره ای، تمیز نمودن سطح آریمچر و بازدید بیرینگ ها اشاره نمود.

نکته مهم و اساسی درمورد نگهداری آرمیچر می توان به حفاظت در مقابل بارهای اضافه و اصطلاحا جلوگیری از زیر بار ماندن موتور برق اشاره نمود. بار اضافه و وشوک های ناگهانی میتواند آسیب جدی به ساختار آرمیچر وارد کرده و موجبات سوختگی ساختار سیم پیچی استاتور و آرمیچر می شود.

نگهداری ژنراتور موتور برق

ایرادات و سوالات متداول در روند کارکرد موتور برق

نکته مهم در خصوص تعمیر موتور برق این است که معمولا برند های مطرح و درجه یک کمتر دستخوش نارسایی و خرابی می شوند. ولی قاعده کلی و قانون اصلی تجهیزات موتوری و صنعتی همواره بر این نکته اساسی تاکید دارد که تجهیزات دوار و متحرک بعد از مدت زمان معینی نیاز به تعمیر و اورهال خواهند داشت.

ایرادات متدوال و سوالات پیش آمده در مبحث تعمیر موتور برق

چرا موتور برق روشن نمی شود؟

دو حالت کلی برای این ایراد متدوال و کلافه کننده وجود دارد:

  • موتور به کلی استارت نمی خورد ( هندل گیرپاژ است )
  • موتور برق استارت می خورد یا هندل زده می شود ولی روشن نمی شود.

در بعضی از مدل های مطرح موتور برق مانند برند هوندا در صورتی که میزان روغن موجود در محفظه کارتر از حد معینی کمتر باشد سنسور تشخیص سطح روغن اجازه استارت نخواهد داد. پس بدین منظور نیاز است همواره مقدار روغن موجود در محفظه کارتر بررسی شود و میزان کمی و کیفی آن مورد بررسی قرار بگیرد.

گیرپاژ بودن موتور و عدم راه اندازی موتور برق مربوط به مواردی مانند تحت فشار بودن موتور، نرسیدن روغن به یاتاقان ها و گژن پین، استفاده نکردن به مدت طولانی مدت و ایجاد زنگار بر روی قطعات فلزی درون موتور می باشد.

نکته مهم و قابل بررسی در مورد تجهیزموتور برق هایی که مدت طولانی استفاده نمی شوند این است که همواره باید به این موضوع توجه نمود که می بایست قبل از استفاده و کاربری نیاز است یک سرویس کامل انجام شده و موتور آماده روشن شدن و کاربری شود.

در صورتی که استارت به راحتی موتور را به چرخش در می آورد یا هندل به راحتی کشیده می شود ولی موتور برق شروع به کار نمی کند، اولین موردی که باید به آن پرداخته شود مقدار سوخت موجود درون تانک نگهداری سوخت است. در صورتی که به مقدار کافی درون باک سوخت وجود ندارد اقدام به اضافه نمودن سوخت نمایید.

سلامت شیر سوخت زیر باک و شلنگ های رابط و اقدام به هواگیری مسیر باک سوخت تا کاربراتور در مدل بنزینی و از باک سوخت تا پمپ گازوییل در نمونه دیزلی مهم و تعیین کننده است. فیلتر سوخت معیوب یا مستهلک می تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد صحیح موتور برق داشته باشد.

بهتر است سوخت موجود درون محفظه باک را پس از مدتی طولانی ( یک هفته الی 10 روز) به طور کامل تخلیه نمایید. باقی ماندن سوخت درون شیلنگ های رابط می تواند موجب آسیب به ساختار آن ها شده و قطعات حساس درون کاربراتور را دچار خرابی و خوردگی نماید. بدین منظور قبل از خاموش کردن موتور برق و علم به این موضوع که به مدت طولانی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، شیر خروجی سوخت را بسته و اجازه می دهیم سوخت باقی مانده درون شلنگ های رابط و درون پیاله سوخت کاربراتور به صورت کامل مصرف شود و بدین ترتیب موتور خود به خود خاموش می گردد.

دومین مورد در خصوص موتور برق های استارتی به سراغ باتری رفته و از محکم بودن بست های باطری اطمینان حاصل کنید.سلامت باطری و میزان جریان و ولتاژ استاندارد را نیز مورد بررسی قرار داده و در صورتی که از مقادیر استاندارد کمتر است اقدام به شارژ مجدد باطری و یا تعویض آن کنید.

بررسی شمع در موتور های بنزینی

در صورتی که موتور برق روشن نمی شود شمع را باز کرده و در صورتی که دوده مشاهده شد با استفاده از سمباده نرم اقدام به تمیز کردن بخش جرقه زن کنید.

 فاصله یا اصطلاحا گپ میان پایه منفی و قطعه سوزنی را بررسی کنید و سعی شود که این فاصله مقداری برابر 0.7 میلیمتر داشته باشد.( تیغه های مخصوص اندازه زدن و اصطلاحا فیلر گیری برای این منظور مناسب است)

 در صورتی که بعد از تمیز کردن شمع یا تعویض آن موتور روشن نشد، با باز کردن شمع از روی سرسیلندر با استفاده از یک سرنگ مقداری بنزین به داخل محفظه سیلندر تزریق کرده و شمع را دوباره ببنید. استارت یا هندل زده و در صورتی که موتور روشن شد به سراغ کاربراتور و شلنگ های رابط بروید.

در موتور برق های گازوییل لازم است که اهرم خاموش را در حالت روشن قرار دهید و شلنگ خروجی پمپ گازوییل را بررسی کنید. در صورتی که پاشش سوخت با فشار و با کیفیت انجام نمی شود، می بایست شلنگ رابط و فیلتر ورودی به پمپ گازوییل بررسی شود و در صورتی که ایراد در این اجزا مشاهده نگردید به سراغ تعمیر و سرویس پمپ گازوییل بروید.

موتور برق روشن می شود و بعد مدتی کار متوقف می شود؟

  1. خرابی در تابلو AVR
  2. خازن را بررسی کنید.
  3. فیلتر هوا را بررسی کنید .
  4. بار غیر مجاز به موتور برق اعمال می شود.
  5. سوییچ ساسات را از لحاظ باز بودن بررسی کنید.
  6. گرفتگی در ورودی کاربراتور و خرابی دریجه گاز.
  7. سطح روغن موتور موجود در محفظه کارتر را چک کنید.
  8. در موتور برق های گازسوز این مورد می تواند مربوط به کم بودن فشار گاز ورودی به موتور برق باشد.

چرا موتور برق بیش از حد دود می کند؟

  1. سوخت بی کیفیت استفاده شده است
  2. تنظیمات کاربراتور یا پمپ سوخت باید بازبینی شود

علت خروج دود غلیظ از خروجی اگزوز موتور برق چیست ؟

  1. استفاده از سوخت با کیفیت پایین
  2. نازل ساسات بسته و یا نیمه باز است
  3. ریختن روغن موتور بیشتر از ظرفیت کارتر
  4. ریگ پیستون ضعیف شده و کمپرس به خوبی صورت نمی گیرد.

چرا موتور برق روشن می شود ولی ولتاژ خروجی ندارد چیست؟

قطعه  AVR را چک کنید

  1. فیوز محافظ روی پنل کاربری موتور برق چک شود.
  2. زغال های ژنراتور چک کنید و در صورتی که خورده یا کوچک شده اند نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  3. اتصالات ژنراتور را بررسی کنید. بدین منظور قاب پشت ژنراتور را باز کرده و اتصالات را بررسی کنید .
  4. خروجی های دوشخه یا سه شاخه موجود بر روی پنل خروجی موتور برق را چک کرده و متصل بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.
  5. در صورتی که تمام موارد بالا را چک شد ولی همچنان خروجی برق وجود نداشت به احتمال زیاد در ساختار سیم پیچی استاتور یا آرمیچر اشکال ایجاد شده و باید از نو سیم پیچی گردد.

چرا موتور برق به سختی روشن می شود؟

  1. شمع را چک کنید.
  2. در نمونه های گاز سوز نسبت به تعویض شمع اقدامات لازم را انجام داده و از سلامت کویل اطمینان حاصل نمایید.

نکات تکمیلی در خصوص نگهداری موتور برق

به منظور نگهداری تجهیز موتور برق در شرایط مناسب لازم است که محل قرارگیری آن مناسب باشد. گردش هوا و سیستم تهویه مناسب می تواند ضامن سلامت تجهیز و همچنین طول عمر تجهیز موتور برق گردد.

اجتناب از نور آفتاب و نیز قرار گیری در سطح هموار و تراز نیز می تواند شرایطی مناسب به جهت بهره برداری از موتور برق باشد. عدم تراز بندی مناسب موجب وارد شدن فشار مظاعف به اجزای موتور برق شده و بدلیل انکه روغن درون محفظه نگهداری روغن موتور برق نا همتراز است موجب نشت به سایر قسمت های موتور برق مانند سر شمع شده و باعث عملکرد ضعیف موتور برق می شود.

نور آفتاب موجب پوسیدگی در اجزای داخلی موتور برق مانند شیلنگ های رابط می گردد. پوسیدگی های ایجاد شده در ساختار شیلنگ های سوخت نه تنها موجب نارسایی در کل سیستم موتور برق می گردد، بلکه از لحاظ زیست محیطی و ایمنی نیز می تواند مضر و خطر ساز باشد.

تعویض به موقع فیلترهای بنزین و هوا از مواردی مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در صورتی که در محیطی سرشار از گرد و غبار موتور برق قرار دارد می بایست پروسه تعویض فیلتر هوا در فوصل زمانی کوتاهتر انجام گیرد.

تعویض روغن در اولین بار استارت در فاصله زمانی کوتاه بسیار مهم و ضروری است. ضرورت این موضوع زمانی مشخص می شود که وجود براده ها و پلیسه ها درون محفظه کارتر می تواند بسیار آسیب زننده و مخرب باشند. تعویض زود هنگام روغن موتور در فواصل کمتر بعد از راه اندازی اولیه میتواند به خارج کردن این ذرات مضر کمک کرده و عمر قطعات موتور برق را افزایش می دهد.

محصولات مرتبط:

موتور برق جیانگ دانگ

موتور برق کوپ

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.