رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر کمپرسور کوپلند

تعمیر کمپرسور کوپلند

تعمیر کمپرسور کوپلند Copeland به صورت تخصصی با ضمانت

در مبحث کمپرسور کوپلند Copeland  ( تعمیر کمپرسور اسکرو کوپلند ) توجه به ساختار تشکیل دهنده و همچنین بررسی ایرادات و مشکلات رایج در آن مهم و ضروری است. به همین منظور لازم است که نگاه جامع و کاملی از اجزای تشکیل دهنده و نارسایی های متداول آن داشته باشیم. در ادامه سوالات و ایرادات متداول و همچنین هزینه قیمت تعمیر کمپرسور کوپلند جهت اطلاع درج گردیده است. گروه صنعتی رادوکو با اتکا به نیروی فنی و همچنین پشتوانه علمی توانسته است در زمینه تعمیر کمپرسور‌ اسکرو  کوپلند فعالیت کرده و خدمات با کیفیت را در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.

 

تعمیر کمپرسور کوپلند
تعمیر کمپرسور کوپلند

 

قیمت تعمیر کمپرسور کوپلند Copeland

قیمت تعمیر کمپرسور کوپلند Copeland با توجه به نوع خرابی و قطعاتی که جهت تعمیر مورد استفاده قرار می گیرد متغیر می باشد ، این نکته هم لازم است بدانید که حتما برای اطلاع از قیمت نهایی می بایست ایرند کوپلند توسط کارشناسان از نزدیک بررسی گردد و سپس قیمت نهایی اعلام گردد ، جهت هماهنگی و ارسال کمپرسور اسکرو کوپلند برای تعمیر با کارشناسان شرکت رادوکو تماس بگیرید.

 

ساختار کمپرسور کوپلند Copeland

 

ساختار کمپرسور‌ اسکرو کوپلند به این صورت است که پروانه های مارپیچ که با طراحی خاص خود درون محیط هوزینگ قرار گرفته اند، می توانند هوای ورودی را به شکل مناسب و کامل فشرده کرده و در خروجی هوایی خشک و عاری از هرگونه رطوبت و ناخالصی تحویل کاربر دهد.

 در پروسه تعمیر کمپرسور اسکرو کوپلند به معرفی اجزای داخلی این تجهیز حیاتی آن پرداخته و سپس به ایرادات متدوال کمپرسور اسکرو کوپلند می پردازیم.

 

تعمیر کمپرسور کوپلند

 

ماردون کمپرسور اسکرو کوپلند

 

جز اصلی تجهیز کمپرسور اسکرو کوپلند پروانه های مارپیچ بوده که معمولا دو عدد بوده و خلاف جهت یکدیگر چرخش می کنند. هر گونه خرابی، ترک، خوردگی و یا کنده شدن قطعات از قسمت های مختلف ماردون ها موجب می شود علاوه بر افت راندمان، زمینه را برای ایجاد گیرپاژ و خرابی گسترده را در کمپرسور اسکرو فراهم آورد.

 

نکته مهم در خصوص ماردون های کمپرسور اسکرو کوپلند :

 

در بهترین حالت همواره باید سعی گردد که مدار چرخش گاز مبرد عاری از هرگونه ناخالص باشد. در صورتی که رطوبت و یا گازهای غیر قابل تقطیر در مدار باقی مانده باشد و یا عمل فیلتراسیون به خوبی انجام نشود موجب تولید لجن و اسیدی شدن محیط داخلی مدار گردش مبرد می گردد. همین امر در دراز مدت مشکلاتی مانند سوختگی سیم پیچی الکتروموتور و ایجاد پدیده COPPER PLATING می شود. پدیده مس اندود شدن یا COPPER PLATING موجب ایجاد یک لایه از فلز مس بر روی قطعات دوار و ثابت بالاخص ماردون ها شده و با پر کردن فضای خالی و کور شدن لقی مجاز بین قطعات زمینه برای گیرپاژ تجهیز را فراهم می کند.

در خصوص اسید تولید شده نیز می توان به خوردگی زودهنگام قطعات فلزی و کاهش طول عمر و کارکرد کلی کمپرسور اسکرو نیز اشاره نمود.

 

تعمیر کمپرسور کوپلند
تعمیر کمپرسور کوپلند

 

پوسته یا محفظه هوزینگ کمپرسور کوپلند

قطعه پوسته موجب می شود که قطعات داخلی کمپرسور اسکرو به صورت صحیح در کنار یکدیگر قرار گرفته و در مقابل عوامل محیطی مخرب و محیط های خشن محافظت شوند. هرگونه ضربه و یا حمل و نقل غیر اصولی که موجب آسیب به پوسته شود با ایجاد تاثیر منفی بر عملکرد عادی و استاندارد تجهیز، روند عادی فعالیت کمپرسور اسکرو را مختل می کند.

 

تعمیر کمپرسور کوپلند

درب جلو و یاتاقان کمپرسور کوپلند

درب جلویی در واقع محل قرار گیری بیرینگ ها و جایگیری صحیح شفت ها می باشد. درب جلویی علاوه بر محل یاتاقان ها و موازی نگهداشتن شفت ها، دارای یک محفظه نگهداری سیال روانکار نیز می باشد که مجموعه چرخدندهای تایمینگ نیز در این سیال غوطه ور بوده و همواره خنک کاری و روانکاری می شوند.

 

درب جلو و یاتاقان کمپرسور کوپلند

شفت ایرند کوپلند

این قطعه در ساختار پروانه های ماردون به کار رفته و سه وظیفه اصلی بر عهده دارد.

  • تحمل تنش های شعاعی و محوری
  • همراستا کردن پروانه های مارپیچ با یکدیگر
  • انتقال نیروی مکانیکی دورانی به پروانه های مارپیچ و در نهایت عملیات هواسازی کامل می گردد

وجود لقی در محل نشیمن ها، ایجاد سوختگی که بر اثر اصطکاک پدیدار می شود، و تاب برداشتن از عوامل مخربی است که می تواند موجب خرابی جدی و از کار افتادن تجهیز کمپرسور اسکرو گردیده و به طبع هزینه های مربوط به تعمیرات و نگهداری را بشدت افزایش دهد.

 

شفت ایرند کوپلند

چرخدنده های تایمینگ ایرند کوپلند

در هر تجهیز کمپرسور اسکرو ما شاهد وجود دو عدد چرخدنده تایمینگ هستیم که وظیفه انتقال قدرت از شفت اصلی متصل به منبع تولید انرژی مکانیکی به شفت فرعی را بر عهده دارد. مکانیزم عملکرد چرخدنده های تایمینگ به این صورت است که در خلاف جهت یکدیگر و به صورت دقیق چرخش کرده و به عمل هواسازی و فشرده سازی سیال کمک می کند.

هر گونه خرابی اعم از شکستگی دندانه ها، خارج شدن از تایم، ترک برداشتن و خوردگی سطح آن ها موجب می شود که عملکرد استاندارد تجهیز با اختلال مواجه می شود.

 

چرخدنده های تایمینگ ایرند کوپلند

ایرادات و سوالات متداول در مبحث عیب یابی کمپرسور اسکرو کوپلند

برخی از عیب های متداول که برای کمپرسور کوپلند به وجود می آید را معرفی خواهیم کرد و نکاتی که برای برطرف کردن عیب لازم است انجام دهید نیز معرفی شده است.

 

علت داغ شدن بیش از حد و بالا رفتن دما کمپرسور کوپلند

  • فیلتر درایر را در صورت لزوم تعویض کنید
  • قطعات انگشتی دچار ایراد شده و نیاز است سرویس و یا تعویض گردند

 

علت خرابی تابلو و خطای اتصال کوتاه کمپرسور کوپلند

  • سیم پیچی الکتروموتور نیم سوز شده است
  • مقدار جریان نامی تجهیز را در زمان استارت اندازه گیری کنید
  • ورودی کمپرسور اسکرو را از لحاظ مقاومت الکتریکی و میزان اهم بسنید

 

علت سرو صدای زیاد کمپرسور کمپرسور کوپلند چیست؟

  • روتور دارای تاب و خرابی شده است
  • قطعات انگشتی نیاز به بازدید و تعویض مجدد دارند

 

چرا کمپرسور کوپلند به اندازه کافی خلا و مکش ایجاد نمی کند ؟

  • ایراد در قسمت سرسیلندر
  • سلامت هوزینگ و همچنین پروانه های ماردون باید بررسی گردند

 

علت روشن نشدن کمپرسور کوپلند چیست ؟

  • ولتاژ برق ورودی به تجهیز را بررسی کنید که در محدوده مجاز باشد
  • میزان سطح روغن در محفظه کارتر را چک کرده و از عدم گیرپاژ تجهیز اطمبنان حاصل کنید

 

علت یخ زدن بدنه کمپرسور اسکرو کوپلند چیست؟

  • برگشت بیش از حد و غیر استاندارد مایع مبرد به کمپرسور
  • میزان مایع مبرد و همچنین از تمیز بودن اواپراتور اطمینان حاصل کنید
  • در فصل سرما نسبت به عایق نمودن سطح بدنه کمپرسور اقدامات لازم را انجام دهید

 

علت دیفراست بیش از حد و ایجاد رطوبت بیش از حد کمپرسور کوپلند

  • دیواره های سرد خانه به خوبی عایق نشده اند
  • درب سرد خانه به خوبی بسته نمی شود و یا تعداد باز و بسته کردن درب زیاد است

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.