رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر پمپ آب خانگی

هزینه تعمیر پمپ آب

تعمیر پمپ آب خانگی با ضمانت در تهران و کرج

در زمینه تعمیر تخصصی انواع پمپ آب خانگی شرکت رادوکو با سال ها تجربه توانسته گام های مفید و موثری بردارد، و یکی از شرکت های معتبر در زمینه تعمیر تخصصی پمپ های آب خانگی در ایران ( تمامی مناطق تهران ، کرج و…) باشد که اعتبار کار خود را با رضایت مشتریان بدست آورده است ، در ادامه در مورد هزینه تعمیر پمپ آب خانگی ، عیب یابی و آموزش سرویس پمپ های آب خانگی بیشتر توضیح خواهیم داد.

هزینه تعمیر پمپ آب

خدمات و پشتیبانی واحد تعمیر و نگهداری شرکت رادوکو

شرکت رادوکو با دارا بودن کادر مجرب و مهندسین خبره در زمینه سرویس و تعمیر انواع پمپ آب خانگی در تمامی نقاط تهران و تمامی شهرهای کرج آماده ارائه خدمات همراه با گارانتی پس از تعمیر می باشد در صورتی که هموطنانمان در سراسر ایران نیاز به پشتیبانی و خدمات تعمیر داشته باشند کافی است با واحد پمپ شرکت رادوکو تماس بگیرند تا در کوتاهترین زمان ممکن از خدمات شرکت بهره مند شوند.

تعمیر پمپ آب با ضمانت

هزینه تعمیر پمپ آب خانگی

معمولا هزینه تعمیر پمپ آب خانگی با توجه به نوع خرابی آن متفاوت می باشد که حتما می بایست جهت اطلاع از قیمت تعمیر پمپ آب توسط کارشناسان واحد تعمیر و نگهداری شرکت رادوکو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد که پس از آن هزینه تعمیر مشخص خواهد شد.

عیب یابی پمپ آب خانگی

در ادامه به منظور درک بهتر از نحوه تعمیر و عیب یابی پمپ آب خانگی لازم است ابتدا نگاهی گذرا به ساختار تشکیل دهنده پمپ آب خانگی و در ادامه عیوب متداول آن را بررسی کنیم.

به طور کلی در موضوع تعمیر و سروی پمپ آب خانگی نخست اجزای زیر باید مورد بررسی قرار بگیرند:

  • پروانه (ایمپلر)
  • الکتروموتور قفس سنجابی
  • مکانیکال سیل (فیبر و فنر)
  • درپوش حلزونی (ولووت)
  • قطعه واسطه یا گلدانی

پروانه پمپ آب

پروانه به عنوان یک قطعه حیاتی در ساختار پمپ آب خانگی همواره در معرض آسیب و خوردگی می باشد. خورده شدن یا شکسته شدن پروانه ایمپلر موجب درست کار نکردن یا توقف کامل پمپ شده و می بایست نسبت به بازدید های دوره ای این قطعه مهم اقدامات لازم را انجام داد. از عوامل مهم خرابی در پروانه ایمپلر می توان به میزان خورندگی سیال پمپ شونده، وجود ذرات ریز معلق در سیال ورودی، مرغوب نبودن جنس پروانه و کارکرد پمپ در شرایط غیر استاندارد و نامناسب که در کاتالوگ محصول به آن اشاره شده است.

پروانه پمپ آب

یک از موارد آسیب به پروانه ایمپلر مربوط به پدیده کاویتاسیون می باشد. به بیان ساده ترکاویتاسیون حباب های ریزی بوده که بر اثر ایجاد اختلاف فشار پدید آمده بر روی سطح پروانه بوده، که این جباب ها با ترکیدن خود در اطراف پروانه موجب ضربه های متوالی به ساختار داخلی پروانه و هوزینگ می شوند. این برخورد های پیایی و متوالی موجبات خرابی زودهنگام و ایجاد سر و صدای مضاعف در پمپ آب خانگی می شوند.

الکتروموتور قفس سنجابی پمپ آب

به طور کلی یکی از عیوب متداولی که در بحث تعمیر پمپ آب خانگی رخ می دهد مربوط به ایجاد اشکال در ساختار الکتروموتور می باشد. نیم سوز شدن یا سوختگی در ساختار سیم لاکی که معمولا از جنس مس می باشد، موجبات نارسایی و از کار افتادن پمپ آب خانگی می گردد.از عوامل مهمی که در این مسئله نقش مهمی دارند میتوان به نوسان برق، زیر بار رفتن پمپ به طوری که خارج از توان تعریف شده در کاتالوگ بوده که در دفترچه راهنما و توسط سازنده قید شده است، رسیدن گرد و غبار و رطوبت به الکتروموتور ( در الکتروموتور های با درجه حفاظت بالا این موضوع به چشم نمی خورد. منظور از درجه حفاظت عدد IP بوده که از عدد 54 تا 68 طبقه بندی می شوند).

 

مکانیکال سیل (فیبر و فنر) پمپ آب

مکانیال سیل یا فیبر فنر نیز از قطعاتی است که در مسئله تعمیر و سرویس پمپ آب خانگی بسیار حائز اهمیت است. مکانیکال سیل قطعه ای است که وظیفه آب بندی قطعات متحرک و ثابتی که در ارتباط با یکدیگر هستند را بر عهده دارند. در صورتی که به هر دلیلی در ساختار این قطعه مهم ایراد و اشکل به وجودبیاید موجبات نشتی در ساختار پمپ آب خانگی شده و باعث صدمه رسیدن به کل ساختار پمپ خواهد شد.

از عوامل مهم خرابی در ساختار فیبر و فنر می توان به خشک و بدون آب کارکردن پمپ به مدت طولانی، تقلبی بودن و نامرغوب بودن مکانیکال سیل و استفاده از مکانیکال سیل نامناسب برای سیالاتی که در استاندارد کاربری آن تعریف نشده باشد. به طور مثال برای آب بندی پمپ برای سیالاتی که خورندگی دارند از نمونه مکانیکال سیل سیلیکون-سیلیکون و برای سیالات با PH بالا از نمونه سیلیکون وایتون باید استفاده شود.

تعمیر مکانیکال سیل (فیبر و فنر) پمپ آب

درپوش حلزونی (ولوت) پمپ آب

درپوش حلزونی (هوزینگ) یا ولوت در واقع قطعه است که پروانه با چرخش خود درون این محفظه سیال پمپ شونده که توسط پروانه دارای انرژی مکانیکی و پرتابی شده اند را جمع کرده و در خروجی در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. از عوامل خرابی و ترک برداشتن در این قطعه مهم میتوان به وجود ذرات ریز درون سیال، کیفیت پایین قطعه، شدت خورندگی یا آهکی بودن سیال پمپ شونده نام برد.

 

در مواردی مشاهده شده است که در زمستان و در نقاط سرد سیر به دلیل آنکه پمپ از سرمای هوا محافظت نشده است، آب باقی مانده در محفظه حلزونی یخ زده و به دلیل آنکه ساختار مولکولی آب در مواجهه با سرما دارای افزایش حجم میگردد، این موضوع باعث می شود به دیواره داخلی حلزونی فشار مضاعف وارده شده و موجب ترک و شکستگی در ساختار حلزونی پمپ آب می گردد. بدین منظور بهتر است که با مواد عایق مانند پشم شیشه سطح قطعه حلزونی را پوشانده تا از یخ زدگی و آسیب به این قطعه جلوگیری به عمل آید.

قطعه واسطه یا گلدانی پمپ آب

قطعه واسط یا گلدانی وظیفه اتصال الکتروموتور و هوزینگ و متعلقات پمپ را بر عهده دارد. از وظایف مهم گلدانی می توان به همراستا نمودن شفت متصل به الکتروموتور و پرونه را نام برد. وظیفه مهم دیگر قطعه واسطه مربوط به جایگیری صحیح قطعه مکانیکال سیل می باشد. از عوامل خرابی این قطعه می توان به تعمیر غیر اصولی پمپ آب خانگی، بدون آب کارکردن پمپ به مدت طولانی و ضربه به ساختار این قطعه اشاره کرد.

قطعه واسطه یا گلدانی پمپ آب

 

عیوب متداول پمپ آب خانگی

در مبحث تعمیر پمپ آب خانگی یک سری از عیوب متداول رخ داده که با ارائه راهکارهای مناسب می توان تا حدودی این عیب ها را رفع کرد. دوباره تاکید می شود بازدید های دوره ای، نصب صحیح و انتخاب درست پمپ آب خانگی مورد نیاز میتواند تا حد بسیار زیادی از هزینه های مربوط به سرویس پمپ آب خانگی را بکاهد.

چرا پمپ آب خانگی کار نمی کند؟

در هنگامی که پمپ آب خانگی شما کار نمی کند و دسترسی به تعمیر کار جهت بازدید پمپ وجود ندارد می توانید با بررسی چند مورد ساده عیب پمپ را پیدا نمائید و در غیر این صورت حتما با کارشناسان واحد تعمیرات شرکت رادوکو تماس بگیرد و و در اسرع وقت راهنمایی لازم جهت برطرف کردن مشکل به وجود آمده دریافت نمائید.

  • کابل ورودی به پمپ را چک کنید.
  • تابلو برق و ترمینال باکس را کنترل کنید.
  • تخته کلمپ پمپ را بررسی کرده و از اتصال کابل های ورودی الکتروموتور اطمینان حاصل کنید.

 

  • کلید مکانیکی (اتوماتیک) را بررسی کرده و در صورتی که قطعه پلاتین چسبیده نیست نسبت به تعویض کلید مکانیکی اقدام کنید (در مواردی به جای کلید مکانیکی از ست کنترل استفاده می شود که باید توجه داشت نسبت به اتصال صحیح و نصب درست این قطعه اقدامات لازم صورت بپذیرد)

چرا پمپ آب کار نمی کند؟

  • وضعیت روان بودن شفت از لحاظ چرخش آسان و همچنین سلامت بیرینگ ها و سلامت یاتاقان ها اطمینان حاصل شود. ( گیرپاژ بودن پمپ های خانگی یکی از موراد مهمی است که همراه می بایست بررسی و کنترل شود)
  • در نمونه های پمپ های تکفاز قطعه خازن بررسی شود. در صورت مشاهده علائم سوختگی یا سولفاته بر روی ترمینال های خازن نسبت به تعویض این قطعه مصرفی اقدامات لازم را انجام دهید.

تعمیر پمپ آب خانگی اصلی

چرا پمپ آب دارای لرزش های شدید است؟

در مواقعی که پمپ آب شما دچار لرزش های شدیدی شده است می توان موارد ذیل را بررسی کنید:

  • نسبت به تراز بودن پمپ اطمینان حاصل کنید.
  • اتصالات ورودی به پمپ را کنترل کنید و در صورتی که اتصالات شل یا نامنظم وصل شده اند نسبت به اطلاح آن اقدام کنید. منظور از اتصالات لوله های ورودی و خروجی به پمپ آب خانگی می باشند.
  • پمپ را از لحاظ نوع کاربری و توانایی استاندارد و تعریف شده در کاتالوگ را مورد بررسی قرار دهید.

 

چرا آب پمپاژ نمی شود یا فشار آب ضعیف است؟

  • الکتروموتور را بررسی کنید و در صورت احساس بوی سوختگی، پمپ آب را از پریز برق جدا کرده یا کلید محافظ جان تعبیه شده در تابلو برق را قطع کنید
  • ورودی و خروجی پمپ آب خانگی را بررسی کنید و در صورت جرم و گل و لای نسبت به تمیز کردن این موراد اقدامات لازم را انجام دهید
  • پروانه ایمپلر را بازدید کنید. در صورت شکستگی با خوردگی نسبت به تعویض آن اقدام کنید. (در پمپ آب خانگی معمولا از دو نمونه پروانه استفاده می شود. پروانه از جنس باکالیت یا پلاستیک فشرده که نسبت به خوردگی مقاوم است و نمونه برنزی که دارای چقرمگی در مقابل تنش های ضربه ای و پدیده کاویتاسیون می باشد)
  • شیر خودکار یا چک ولو را بررسی کرده و در صورتی که به درستی کارنمی کند نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. چک ولو قطعه ای است که از بازگشت سیال پمپ شده توسط پمپ به جریان آب شهری یا مخزن نگهداری آب جلوگیری می کند.

 

چرا پمپ آب مدام خاموش و روشن می شود؟

در مواقعی پیش می آید که پمپ آب مدام خاموش و روشن می شود که در صورتی که موارد زیر را بررسی نمائید شاید علت این این غیب را پیدا نمائید و بتوانید رفع ایراد نمائید.

  • کلید مکانیکی یا ست کنترل را بررسی کنید.
  • نحوه نصب ست کنترل را بررسی کرده و در صورتی که اشتباه نصب شده است نسبت به اصلاح این موضوع اقدامات لازم را انجام دهید.
  • شیر خودکار یا چک ولو را بررسی کنید. در صورتی که این قطعه معیوب شده است نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

چرا پمپ آب مدام خاموش و روشن می شود؟

 

محصولات مرتبط:

پمپ طبقاتی لوارا مدل e-HM

پمپ پنتاکس

مقالات مرتبط:

عملکرد پمپ طبقاتی به چه صورت است؟

پمپ آب خانگی+قیمت پمپ آب خانگی ایتالیا

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.