رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر دیزل ژنراتور ولوو

تعمیرات دیزل ژنراتور با نازل ترین قیمت

تعمیر دیزل ژنراتور ولوو به صورت تخصصی و عیب یابی دیزل ژنراتور ولوو

در روند تعمیر دیزل ژنراتور ولوو ( تعمیر موتور ولوو ) نیاز است که به مواردی مانند ساعت کارکرد، به کار گیری تجهیز، توجه به کیفیت قطعات یدکی و قطعات مصرفی توجه شده و از همه مهتر تامین قطعات اورجینال میتواند به اورهال و بازگردانی تجهیز دیزل ژنراتور ولوو کمک بسیاری نماید.

در ادامه سوالاتی که در زمینه خرابی دیزل‌ژنراتور ولوو پنتا پیش می آید و راه های رفع آن جهت اطلاع درج گردیده است در صورتی که عیب به وجود آمده برطرف نگردید می توانید با کارشناسان واحد ژنراتور تماس بگیرید تا در اسرع وقت مکانیک ها و مهندسین شرکت رادوکو جهت برطرف کردن مشکل به محل نصب دیزل ژنراتور شما مراجعه نمایند.

تعمیر دیزل ژنراتور ولوو

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور ولوو

در مبحث تعمیر دیزل ژنراتور ولوو نیاز است برای بهره مندی از حداکثر توان این تجهیز حیاتی به یک سری از اقدامات متوصل شده که این اقدامات به شرح زیر می باشند:

  • تعویض روغن با نمونه استاندارد و تعویض تمامی فیلتر ها شامل تعویض فیلتر روغن، تعویض فیلتر هوای ورودی و تعویض فیلتر سوخت ( هر 150 ساعت مداومت کاری)
  • تعویض تسمه دینام و تسمه فن ( در بعضی از مدل های دیزل ژنراتور تسمه تایم نیز موجود است که براساس ساعت کارکرد می بایست اقدام به تعویض این قطعه مصرفی نمود)
  • تمیز کاری و فلاشینگ مسیر مایع خنک کننده و تعویض مایع خنک کاری یا کولانت ( این کار می بایست بر طبق زمان بندی و میزان کارکرد تجهیز دیزل‌ژنراتور ولوو صورت بپذیرد. مدت زمان استاندارد هر 48 ماه یکبار)
  • تعمیرات و اورهال سنگین در هر 10000 ساعت مداومت کاری
  • سرویس و تمیز نمودن کلیه سوزن های انژکتور و رله سوخت یا همان کامان ریل ( شامل سوزن انژکتور، میله های سوختی یا فارسونگا و کامان ریل )
  • تست های نهایی زیر بار قرار دادن تجهیز دیزل ژنراتور ولوو و تحویل به مشتری

تعمیر دیزل ژنراتور ولوو

با توجه به ساختار و متریال به کار رفته در دیزل ژنراتور ولوو و استفاده از قطعات و لوازم درجه یک در ساخت این تجهیز ما شاهد کارکرد مناسب و با بیشترین راندمان آن هستیم. بدین ترتیب انجام سرویس های اولیه و همچنین بازدید های دوره ای می تواند تا حد بسیاری از هزینه های مربوط به تعمیرات و نگهداری کاسته و تجهیز دیزل ژنراتور بیشترین عمر و بهره وری خود را خواهد شد.

اجزای تشکیل دهنده دیزل ژنراتور ولوو

  • رگولاتور ولتاژ
  • آلترناتور (ژنراتور)
  • سیستم سوخت رسانی
  • سیستم کنترل و تابلو فرمان
  • منبع اگزوز به همراه سایلنسر
  • شاسی و پایه های نگهدارنده
  • سیستم کولانت یا خنک کاری
  • قسمت موتوری (موتور دیزل)
  • سیستم روغنکاری به همراه اویل پمپ

اشکال و ایراد در هرکدام از اجزای بالا می تواند موجب نارسایی و زمینه را برای کارکرد غیر اصولی تجهیز دیزل ژنراتور شود. به همین دلیل در روند تعمیر دیزل ژنراتور لازم است که برای هر ایراد به وجود آمده در روند کاری دیزل ژنراتور به قسمت های مربوطه مراجه کرد تا در کمترین زمان ممکن به رفع عیب و بازگردانی تجهیز اقدام شود.

موتور های دیزل به دلیل نوع سوخت استفاده شده در آن ها که همان نفت گاز یا گازوییل است که مدام موجب در حال روانکاری  سطوح ثابت و متحرک شده و اساسا این سطوح لزج و چرب هستند. اینطور به نظر می رسد همین نوع سوخت به کار رفته در این موتور ها موجب افزایش عمر قطعات موتور های دیزلی می شود.

تعمیر دیزل ژنراتور ولوو

عیب سیستم سوخت رسانی دیزل ژنراتور ولوو

به جرات می توان یکی از دلایل اصلی نارسایی و ایراد در سیستم دیزل ژنراتور ولوو پنتا و سایر برند های مطرح، وجود اشکال در سیستم سوخت رسانی و در مرحله بعد کیفیت پایین و مواد و ذرات زائد در سوخت به کار رفته می باشد. استفاده سوخت با کیفیت بالا، بررسی شیلنگ های سوخت، اطمینان از سلامت اتصالات سوختی و همچنین تعویض به موقع فیلتر سوخت می تواند ضامن سلامت تمامی قطعاتی باشد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شبکه سوخت رسانی در ارتباط می باشند، گردد.

تعمیر دیزل ژنراتور ولوو

تعویض روغن دیزل ژنراتور ولوو

در حالت کلی رونکاری مناسب می تواند تا حد بسیار بالایی سلامت موتور را تضمین کند. اساس کار به این صورت است که یک روانکاری مناسب علاوه بر کاهش اصطکاک و آسیب های قطعات دوار و ثابت، وظیفه خنک کاری و نگهداری قطعات در دمای مناسب را دارد. ( روغن کاری اصولی موجب کاهش اصطکاک و خنک کاری قطعات می شود) بدین منظور قطعاتی مانند: پمپ روغن، لوله ها  و اتصالات، سلامت بست های نگهدارنده و بررسی کامل به منظور عدم وجود نشتی می تواند به کارکرد صحیح سیستم روغن کاری کمک کند.

تعمیر دیزل ژنراتور ولوو

عیب سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور ولوو

در صورتی که سیستم خنک کاری دیزل ژنراتور ولوو به درستی کار نکند دما سرسیلندر و بلوک سیلندر موتور به شدت بالا رفته و باعث وارد آمدن آسیب های شدید به ساختار دیزل ژنراتور ولوو می شود. به کارگیری سنسور های دما و کنترلر های مخصوص می تواند منجر به پایش دقیق  دمان موتور شود که این موضوع موجب می شود به محض بالا رفتن دمای آب به صورت ناگهانی و غیر استاندارد، بلافاصله فرمان خاموش شدن یا SHUTDOWN صادر شده تا از وارد آمدن آسیب به موتور و اجزای داخلی آن جلوگیری به عمل آید.

عیب تابلو برق و ایسیو ژنراتور ولوو

این قسمت از دیزل ژنراتور ولوو تمامی نوسانات برقی و شوک های الکتریکی را تشخصی داده و محافظت های لازم را انجام می دهد. عواملی مانند اعمال ولتاژ های ناگهانی، جوشکاری غیر اصولی ویا عیوب ایجاد شده در ساختار آلترناتور می تواند موجب آسیب رسیدن به قسمت ایسیو شود. ایسیو یا مغز فرمان سیستم دیزل ژنراتور در واقع تمامی فعالیت های تجهیز را کنترل کرده و آسیب به این قطعه حیاتی می تواند به کل سیستم خسارات سنگینی را وارد نماید. به همین دلیل وجود یک سیستم حفاظتی مناسب و کارآمد می تواند تا مقدار زیادی از این آسیب ها را بکاهد.

نکات ضروری در خصوص تعمیرات و نگهداری دیزل ژنراتور ولوو

در صورتی که موتور دیزل ژنراتور راه اندازی نشد ابتدا باید به سراغ سیستم برق و باتری رفته و از سلامت باتری و استارت اطمینان حاصل نمود. ( خرابی در باتری و یا ضعیف بودن آن موجب می شود که توان لازم برای به حرکت در آوردن استارت و مجموعه فلاویل فراهم نشده و اصطلاحا قدرت کافی برای روشن شدن موتور در دسترس نباشد.) بهترین زمان مناسب برای تعویض باتری هر دو سال یکبار و بسته به میزان ولتاژ و جریان خروجی باتری دارد.

عیوب ایجاد شده در دیزل ژنراتور ولوو مجهز به پرخوران یا توربو شارژ می تواند موجب نرسیدن هوای کافی به دیزل ژنراتور ولوو شده و بدین ترتیب باعث احتراق ناقص درون سیلندر شده و عدم راه اندازی صحیح تجهیز را در پی خواهد داشت.

تعمیر دیزل ژنراتور ولوو

خروجی اگزوز باید بررسی شده و در صورت گرفتگی در خروجی اگزوز، منبع اگزوز، اتصالات فلاکسیبل و لوله های رابط می بایست کارهای لازم انجام شده و نسبت به رفع گرفتگی اقدامات لازم انجام بگیرد. (سرخ شدن و داغی بیش از حد لوله اگزوز یکی از نشانه های مربوط به گرفتگی در خروجی اگزوز می باشد)

خرابی و نارسایی در بخش تابلو فرمان و تابلو کنترل دیزل ژنراتور ولوو از مواردی است که می تواند سدی در مقابل راه اندازی و کارکرد مناسب این تجهیز باشد. در اقدام نخست می بایست به سیم کشی ها و اتصلات برقی را بررسی کرده و از پاره نبودن و نصب محکم در سر جای خودشان اطمینان حاصل کرده و در صورتی که ایرادی مشاهده نشد به سراغ کنترلر ها رفته و در این زمینه از افراد خبره و مجرب بهره برد.

 

مقالات مرتبط:

تفاوت دیزل ژنراتور بادوین با دیزل ژنراتور ولوو

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.